Изложба с фотографии, запазили постановката на Стефано Пода на операта „Орфей и Евридика“ на Кристоф Вилибалд Глук, която беше акцент в програмата на летния фестивал „Опера опън“ на Античния театър в Пловдив, се организира от 2 юни в градинката пред Народния театър „Иван Вазов“. Нейното осъществяване беше възможно и заради факта, че Пловдив беше Европейска столица на културата. Свързването с италианския град Матера вдъхновява включването на Италианския културен институт.
„Изложбата за „Орфей“ беше предвидена отдавна, тя беше в програмата. Тази в градинката на Кристал, посветена на Италия, се роди от необходимостта да се покажат красотите на Италия в този труден момент. Ние сме щастливи винаги, когато можем да представим неща на открито, за да могат да ги видят хората, които минават. Защото сега, когато музеите са затворени, единственият начин да покажем нашата култура, са изложбите на открито“ – казва госпожа Верена Витур – директор на Италианския културен институт.
Няма да има официално откриване, за да не се струпват много хора. Изложбата ще е готова на 1 юни, но ще може да се посещава от 2 юни.
В звуковия файл чуйте целия разговор с Верена Витур както за изложбата, така и за перспективите за работата на Италианския културен институт в София.
Куратор на изложбата е Нели Раданова, която от години работи със Стефано Пода и беше непрестанно с него по време на подготовката на премиерата. Тя подготвя и каталога, който ще бъде безплатен и ще бъде на разположение на желаещите да го получат в Италианския културен институт.
Фотографиите са на Александър Богдан Томпсън.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg