Не е новина за никого, че културата е един от най-засегнатите сектори от кризата. Културните институции бяха затворени първи с обявяването на извънредното положение. Тази мярка засегна държавни, общински, частни, неправителствени организации, както и свободните артисти.
За държавните и общинските културни организации действат различни модели на финансиране и по време на извънредно положение бюджетът и моделът на финансиране може да се променя, така че да се осигури заплащането на труда в културните институции. Но големият нерешен проблем е финансирането и оцеляването и поне минимално заплащане на труда при независимия културен сектор – частни, неправителствени, самоосигуряващи се артисти и тези, които работят на временен договор или на проектен принцип.
Предвидени ли са достатъчно защитни механизми за всички участници в културните процеси, има ли достатъчно буфери за преодоляване на кризисни ситуации? Творците, свързани с независимата културна сцена, излязоха с призив за подкрепата ѝ и с конкретни предложения.
Абсолютно нормално е искането на свободните творци и организации в културата да бъдат подкрепени в настоящата ситуация чрез създаване на Социален и Структурен фонд.
В проведените две срещи с министъра на културата бяха поставени тези искания за финансиране с допълнителни средства от държавния бюджет и преструктуриране на европейски програми, вчера следобед имаше трета среща. Какви бяха нейните резултати и удовлетворяват ли те независимите творци?
Чуйте Димитър Бакалов – създател на частния театър “Театро“ и Атанас Маев – артмениджър на "Дерида денс център".
По случай 30-ия си рожден ден предаването "За думите" ви пита: коя е вашата любима дума, защо точно тя и как ще продължите изречението: "Българският език е…" Очакваме отговорите ви в обем до една стандартна страница до 15 ноември на електронен адрес zadumite@bnr.bg или на адреса на БНР: 1040 – София, бул. "Драган Цанков" №4, БНР,..
С премиера на спектакъла "Както ви харесва" посреща публиката си тази вечер (16 октомври) Драматичният театър "Стоян Бъчваров" във Варна. Постановката по прочутата комедия на Уилям Шекспир, в превод на Валери Петров, е на румънския режисьор Габор Томпа, който поставя за първи път на българска сцена. Габор Томпа има над 120 театрални..
Над сто предмета от човешката история показват и развенчават лъжи, митове и постистини. Те са част от експозицията, дело на Дома на европейската история към Европейския парламент, "Истина или лъжа? История на подправянията и фалшификациите", която до 20 октомври е поместена в Националния етнографски музей. Изложбата върви по пътя на..
Тази седмица на най-големия книжен панаир в света ще бъдат обсъдени различни теми, включително влиянието на изкуствения интелект в издателската дейност, както и засилващият се интерес към литературни поджанрове и нови книжни политики. Франкфуртският панаир на книгата, който започва официално в сряда, събира автори, издатели и професионалисти от..
Идеята за София като неизчерпаем източник на места за опознаване и изследване заляга в основата на дългосрочния проект "Невидима София" на медията за култура и изкуство "Програмата". В поредица от фотографски изложби, дело на млади автори, са показани "Невидима София", "Изчезналите кина на София" и "Незабравените читалища на София". Предстои..
Световната фолклорна организация CIOFF® (Международен съвет на организаторите на фестивали за фолклор и традиционни изкуства – официален партньор на..
Краят на началото Някога тук нямало нищо. После в пустошта младежи посадили дървета. По време на залесяването татко се запознава с мама...
Аксиния Михайлова е тазгодишният лауреат на 17-ото издание на Международния конкурс за франкофонска литература "Бенжамен Фондан". Наградата "Бенджамен..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg