Джаз клуб предлага на вашето внимание:
Пиеси от албума “The Charles Bell Contemporary Jazz Quartet” на пианиста-композитор Чарлс Бел и неговия квартет. Продукцията е от 1961 г., но звучи нестандартно, дори десетилетия по-късно. Срещата съдържа изпълнения и на „Гари Бъртън квартет“ (Gary Burton Quartet) със записи в нюйоркския Карнеги хол от легендарен концерт, състоял се на 23 февруари 1968 година.
В периода от края на 60-те до средата на 70-те години на ХХ век са безброй експериментите в съчетаване на различни жанрове и стилово преплитане между джаз, ритъм-енд-блус и рок. По-късно музикалната теория намери име на получените „резултати“, които бяха обединени с термина„фюжън“ (fusion), т.е. фузия, сливане. Дума – формално вярна, но само донякъде, имайки предвид разнообразието, дошло от изкуството на Хърби Хенкок и неговите „Хедхънтърс“, Джон Мак Лафлин и „Оркестър Махавишну“, Чик Кърия и „Ритърн Ту Форевър“, Тони Уилиамс и „Лайфтайм“, „Уедър Рипорт“ на Джо Завинул и Уейн Шортър, ансамбъла „Дриймс“, атрактивния рок-джаз септет „Чикаго“, ако щете; „най-новия“ (за момента) авангарден Майлс Дейвис, както и недолюбваната от него формация “Blood, Sweat & Tears”, чийто първи албум се появява на 21 февруари 1968 година – два дни преди концерта на джаз-рок квартета на Гари Бъртън в Карнеги хол, където сред инструменталните теми звучи и хитът на Боб Дилън „Искам те“ (I Want You).
В друга година Кийт Джарет ще импровизира върху песента All I Want на фолк-рок певицата Джони Мичъл, но добре е да се знае, че много преди тях, в началото на 1967 г., в София, в зала „България“, легендарният наш квартет „Джаз Фокус 65“ (Милчо Левиев, Симеон Щерев, Любомир Мицов, Петър Славов) прави феноменален прочит на пиеса от репертоара на The Beatles – песента на Пол Маккартни “Yesterday” – красива в този вид и днес.
Наистина, сякаш беше вчера…
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя..
Как политиците трупат гласоподаватели през конспиративни теории и дезинформация, коментира във "Въпреки мрежата" по програма "Христо Ботев" Тодор..
Точка Илиева е артист на свободна практика с дълбок интерес към уличното изкуство, което използва като платформа за социални и екологични послания. Нейни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg