Джаз клуб предлага на вашето внимание:
Пиеси от албума “The Charles Bell Contemporary Jazz Quartet” на пианиста-композитор Чарлс Бел и неговия квартет. Продукцията е от 1961 г., но звучи нестандартно, дори десетилетия по-късно. Срещата съдържа изпълнения и на „Гари Бъртън квартет“ (Gary Burton Quartet) със записи в нюйоркския Карнеги хол от легендарен концерт, състоял се на 23 февруари 1968 година.
В периода от края на 60-те до средата на 70-те години на ХХ век са безброй експериментите в съчетаване на различни жанрове и стилово преплитане между джаз, ритъм-енд-блус и рок. По-късно музикалната теория намери име на получените „резултати“, които бяха обединени с термина„фюжън“ (fusion), т.е. фузия, сливане. Дума – формално вярна, но само донякъде, имайки предвид разнообразието, дошло от изкуството на Хърби Хенкок и неговите „Хедхънтърс“, Джон Мак Лафлин и „Оркестър Махавишну“, Чик Кърия и „Ритърн Ту Форевър“, Тони Уилиамс и „Лайфтайм“, „Уедър Рипорт“ на Джо Завинул и Уейн Шортър, ансамбъла „Дриймс“, атрактивния рок-джаз септет „Чикаго“, ако щете; „най-новия“ (за момента) авангарден Майлс Дейвис, както и недолюбваната от него формация “Blood, Sweat & Tears”, чийто първи албум се появява на 21 февруари 1968 година – два дни преди концерта на джаз-рок квартета на Гари Бъртън в Карнеги хол, където сред инструменталните теми звучи и хитът на Боб Дилън „Искам те“ (I Want You).
В друга година Кийт Джарет ще импровизира върху песента All I Want на фолк-рок певицата Джони Мичъл, но добре е да се знае, че много преди тях, в началото на 1967 г., в София, в зала „България“, легендарният наш квартет „Джаз Фокус 65“ (Милчо Левиев, Симеон Щерев, Любомир Мицов, Петър Славов) прави феноменален прочит на пиеса от репертоара на The Beatles – песента на Пол Маккартни “Yesterday” – красива в този вид и днес.
Наистина, сякаш беше вчера…
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Една от гостоприемните и атрактивни точки в маршрута на "Семейно радио" застава в актуалния ефир с пожара в Националната гимназия по приложни изкуства..
Изложбата "На тяхно място" е социално изследване на Владимир Карамазов за свободата като човешко право, което движи света. В основата на идеята е..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg