Казват, че Георг Фридрих Хендел създава операта-серия „Агрипина“ само за три седмици по време на престоя си във Венеция. Тя е поръчка за първия спектакъл по време на карнавалния сезон, състоял се на 26 декември 1709 г. в „Teatro San Giovanni Grisostomo“. Либретото е дело на Кардинал Винченцо Гримани. Заради бързия срок, композиторът ловко заимства няколко откъса от свои по-ранни произведения, не пренебрегва и музикални вдъхновения от Райнхард Кайзер, Жан-Батист Люли, от Арканджело Корели. Известно е плагиатството на Хендел – той не се свенял понякога да припознае като своя музика, която му харесва. Но подобна практика по онова време е нещо обичайно.
Изследователите отбелязват, че голяма част от оперите всъщност представляват т.нар. "пастичо" – сбор от арии, малки ансамбли, инструментални увертюри и интермедии из опери на различни композитори или пък авторски пародии. „Законът за поощряване на знанието…“, първият Закон за авторското право, е въведен в Англия през 1710 г. Всъщност Майсторът е късметлия. Когато става английски поданик, също си позволява плагиатства, но съдбата благосклонно го отървава от съдебни процеси. Това обаче е друга тема…
Ще имате удоволствието да се насладите на спектакъла в Метрополитън опера, Ню Йорк. В историята на театъра това е най-старата опера, която е поставяна досега. Участват солисти, хорът и оркестърът на Метрополитън опера, дирижирани от Хари Бикет. В ролите: Джойс ДиДонато, мецосопран (Агрипина), Бренда Рей, сопран (Попея), Кейт Линдзи, мецосопран (Нерон), Йестин Дейвис, контратенор (Отон), Матю Роуз, бас (Клавдий), Никълъс Таманя, контратенор (Нарцис), Дънкан Рок, бас (Палас), Кристиан Заремба, бас (Лесбий).
Съдържание на операта „Агрипина“ от Георг Фридрих Хендел
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Операта е по едноименната пиеса на Жул Барбие и Мишел Каре, базирана върху приказки на Е. Т. А. Хофман Либрето: Жул Барбие Световна премиера (без действието "Жулиета"): 10 февруари 1881, "Опера Комик", Париж Първо изпълнение в България: 9 март 1922, София Място и време на действие - Нюрнберг, Германия; Венеция, Италия - началото на ХІХ век..
В утрото преди гласът на музиканта и актьор Игор Дамянов да озвучи събитието "Emotion Wave" , той сподели своите мисли за пътя на музиката към душите ни. В ефира на "Нашият ден" Дамянов разказа за своето откритие на музикалния талант и за пътя, който го е довел до сцената. "Аз обичам да пея, но никога не съм учил професионално, освен в..
Отскоро в ръцете на специалистите и любознателните читатели е едно интересно издание, плод на дългогодишен труд – каталог на библиотеката на Осман..
Тази вечер, от 19 ч. в Артиум център Несебър , посетителите ще имат възможността да се пренесат в Париж. В морския град се готви концерт, вдъхновен от..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg