Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво може училищният директор

Откриване на учебната година в СУ „Емилиян Станев“ - Велико Търново
Снимка: Фейсбук страница на училището

Когато говорим за многобройните изпитания пред учителите, за лавината от документи, които поглъщат времето, силите и радостта им от същинската преподавателска и възпитателна работа, за често агресивното вмешателство на родителите, за незаинтересоваността на учениците и т.н., като че ли пропускаме една важна фигура в средното училище – директорът. Ако атмосферата в училището е спокойна и творческа, ако способните учители имат свободата да излязат от „канона“ в името на децата, ако самите деца намират смисъл в училищните си занимания, значи директорът си е на мястото – това показват многобройни примери.

Тръгвайки от темата за „предмета“ музика в средното училище и недоумението от сухия теоретичен подход към това завладяващо изкуство, попаднах на клип в интернет. Ученически духов оркестър – „Джуниър бенд“ – усмихнати, танцуващи деца свирят джаз на улицата, а минувачите ги обсипват с аплодисменти. Училището е СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново. Оказа се, че там се случват и други интересни неща – с бивша ученичка, вече студентка, е сключен договор – училището поема семестриалните ѝ такси, а след завършването си, тя ще се присъедини към учителския екип в „дефицитна“ специалност. В училището се преподават компютърни технологии и защита на информацията, учителите посещават чужди образователни институции и т.н. 

Всичко това ме накара да поканя за разговор директорката Кина Котларска, а какво разказа тя за рисковете и възможностите на един училищен директор да спести излишната бюрокрация и да осигури условия за творческа работа на екипа и учениците, чуйте в записа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
„Обесването на Васил Левски“, худ. Борис Ангелушев, 1942

Левски: история и национална митология

152 години след обесването на националния герой Васил Левски говорим за личността и делото на Апостола по два познавателни вектора. Първият – историческата наука за тази забележителна фигура от нашите националноосвободителни усилия, а вторият – образът на Левски както в произведенията на класиците, така и в произведенията на нашите съвременници...

публикувано на 19.02.25 в 17:57

Как се рецитират стихове за герои

На 18 и 19 февруари с тържествени прояви България отбеляза 152 години от гибелта на най-светлата личност в историята на нашето национално възраждане и освобождение от петвековно потисничество и безправно съществуване в рамките на Османската империя. Васил Иванов Кунчев, Дякон Игнатий, Апостола, Левски – не просто обаятелен образ на герой, мъченически..

публикувано на 19.02.25 в 16:31
Медресето Хатуние в Караман

Караман – истории от Анадола

"Т ук, където се намираме сега, в Централен Анадол, са много почитани думите на персийския поет и философ Мевляна Джеляледдин Руми, който казва: "Ела, който и да си ти", разказва туристическият гид Гирай УУр Йозджаш. И той обяснява, че на територията на Република Турция днес съществуват седем региона, със седем различни климата, дори със седем..

публикувано на 19.02.25 в 13:05
Носител на наградата

Еврика! Успешни българи: д-р Мария Аргирова

Мария Аргирова.  Тя е млад учен с дълга професионална биография. Мечтае да стане археолог, но се запалва по химията. Д-р Мария Аргирова съвсем наскоро получи наградата "Еврика" за постижения в науката, но преди това е носител на съвместната награда на фондация "Еврика" и Съюза на учените в България за отличната защита на дисертационния си труд...

публикувано на 17.02.25 в 17:00
Александър Александров

Медици от "резерва"

В поредното съботно издание "За здравето" използвахме много военни термини, но говорихме по важни теми, може би най-болезнените за родната здравна система – липсата на лекари и сестри, обезлюдените лекарски кабинети по селата, в училища и детски градини, общественото безпокойство за това кой ще ни лекува в бъдеще? Всички сюжети аргументирахме..

публикувано на 17.02.25 в 15:51