Изключителният френски лиричен тенор Бенжамен Бернхайм подписа ексклузивен договор с Deutsche Grammophon през април 2019 г.
„Със своята зряла музикалност, мощно сценично присъствие и ангажираща личност Бенжамен Бернхайм се откроява сред останалите оперни певци“ – представят новата си звезда от лейбъла.
„Работата в партньорство с лейбъл с толкова дълга и богата история, е едновременно огромна чест и огромна отговорност“, казва Бернхайм, за когото най-престижните оперни театри в света вече са роден дом.
„Това ми даде още по-голям стимул да се представя на най-високо ниво.“
Дискът е записан с Пражката филхармония, с диригент Еманюел Вийом и включва най-популярните арии от опери на Доницети, Верди, Масне, Гуно, Годар и дори Ленски от „Евгений Онегин“ на Чайковски.
Бенжамен Бернхайм е роден в Париж през 1985 г. Учи в Лозана, след което става член на известната международна оперна студия в Цюрих. Той е един от най-търсените лирични тенори в световен мащаб. Редовно е канен в Миланската Скала, Берлинската държавна опера, Кралската опера Ковънт Гардън, Виенската държавна опера, на фестивала в Залцбург. Където и да отиде, той пленява публиката с хипнотизиращите си вокални и актьорски интерпретации.
Музиката на родното му място Париж е особено близка до сърцето му. „Френският репертоар изисква перфектна дикция и способността да се предаде значението и зад текста“, отбелязва Бернхайм. „В тези арии има толкова много поезия и толкова много подробности, които да открием в тях. Целта ми е да изложа всичко това в моите изпълнения. Това са произведения, в които мога да дам 150% и да използвам всеки различен аспект на моя глас“.
„Операта има бъдеще“, заявява той с убеждение, бъдеще, което той сам олицетворява със своята харизматична и жизнена артистичност. „Операта не е на смъртното си легло и не трябва по никакъв начин да променяме нейните основни качества. Но това не означава, че не трябва да се движи с времето.“ Имайки това предвид, Бернхайм използва ефективно социалните медии за свързване и взаимодействие с аудиторията си.
„Гласът ни е като отпечатъка ни“, отбелязва той. „Той е напълно уникален и това е, което създава магията във всяко изпълнение.“
Бернхайм използва инструмента си с фино усъвършенствана техника, проявяваща забележителна пъргавина, когато става въпрос за смяна на регистъра, за да разкрие всеки нюанс на партитурата. Той също използва своя безпогрешен музикален и емоционален инстинкт, за да се претвори изцяло във всяка роля, която играе. Резултатите са поразителни и разкриват художник, който винаги търси свежо вдъхновение.
„Стойността все още не е за мен, казва той. Искам да продължа напред, винаги отворен за нови идеи и открития“.
Записът е от паметен спектакъл, с който на 7 декември 1982 година откриват сезона в Миланската скала – събитие със силен отзвук и сред специалисти, и сред меломани. Излъчваме го ( на 22 февруари от 20 часа ) заради участието на Мирела Френи, великолепна в ролята на Елвира. Както разбира се и заради удивителното преобразяване на Николай Гяуров като..
Музика: Джузепе Верди Либрето: Франческо Пиаве по драмата на Виктор Юго. Представена за първи път: 9 март 1844 година във Венеция. Действащи лица: • Ернани - бивш благородник, в момента разбойник (тенор) • Елвира - годеница на Да Силва, влюбена в Ернани (сопран) • Гомес да Силва - испански благородник (бас) • Дон Карлос - бъдещият Карл V,..
Излезе от печат сборникът "Избрани хорови творби" на композитора, диригент и преподавател в Нов български университет – проф. д-р Георги Петков. Изданието съдържа 22 песни от различни фолклорни области, които проф. Петков е писал за различните състави, с които е работил през годините. "Реших, че е дошло време да предоставя на колегите хорови..
Българският хор "Булгапея" от Брюксел ще започне годината с първия си самостоятелен концерт през 2025 година днес от 18 ч. местно време, информира хорът на Фейсбук страницата си. Концертът ще бъде в брюкселския квартал Лаакен и е организиран от Maison de la création. Концертът на "Булгапея" ще представи българската музика и нейните богатства. Те..
Срещата ни с композиторката Албена Петрович-Врачанска започна с премиера в рамките на фестивала Rainy days в Люксембург на "24 криптографски учения за 6 пиана, 12 изпълнители и 24 ръце", премина през дисертационен труд в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и достигна до лична среща на премиерата на Втория ѝ концерт за пиано и оркестър в Първо студио на БНР...
Само икономически ли са мотивите за решенията на американския президент Доналд Тръмп, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев,..
Какво представляват окупираните украински територии и бригада "Азов" днес. Разказва от първо лице в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Горица..
Кога политиците се вглеждат в критичните към тях медии и започват да ги посочват, гонят от пресконференции, хулят и пишат закони срещу тях, коментира в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg