„Неделен следобед“ представя комичната опера на Гаетано Доницети, която представя отношенията в оперната трупа в края на 19 в. Спектакълът е от 28 декември 2018 г. с участието на мъжки хор на женевската „Гранд опера“, камерен оркестър на Женева с диригент Гергели Мадарас. В ролите ще чуете:
Мама Агата – Лоран Наури
Дариа Гарбинати – Патриция Чофи
Проколо – Давид Бизич
Луиджа Кастрагати – Мелоди Луледжан
Гулиелмо Антолстойноф – Лучано Ботело
Бискрома Страпавишере – Пиетро ди Бианко
Чезаре Салсапариля – Енрик Мартинес-Кастиняни
Пипето – Катрин Айткин
Импресарио – Петер Калман
Директор на театъра – Родриго Гарсиа
„В Женева нищо не е както трябва в света на операта: тенорът отказва да пее, примадоната се опитва да монополизира сцената, контратенорът спори за визията на афиша... Изправен пред непрекъснато напускащи певци импресариото е принуден да избира заместници, чийто талант е повече от съмнителен“ – това е част от рекламата, която разказва съдържанието на оперния фарс на Доницети. В постановката участват две от най-популярните оперни звезди – Лоран Наури в заглавната роля и Патриция Чофи като примадоната Дария.
Забавлението с тази искряща музикални вариации творба на Доницети е гарантирано.
Премиерата на „Вива ла мама“ е в Неапол в „Нов театър“ на 21 ноември 1827 г., но само в едно действие. След като Доницети прави редакция и добавя второ действие е представена на 20 април 1831 г. в Милано в „Театро ала Конобиана“.
У нас „Вива ла мама“ е представена през 1982 г. в София. Режисьор е Кузман Попов, костюми Мариана Попова, диригент Недялко Недялков. Следващата е в Русе през 1988 г. с незабравимия Стефан Димитров като мама Агата, после в Стара Загора през 1995 г. с участието на Александър Текелиев-син и двете с режисьор Павел Герджиков. През 2008 г. се играе в Пловдив отново в постановка на Павел Герджиков. Последната е от 2016 г. на „Опера нова България“ с режисьор Георги Симеонов и диригент Христо Павлов.
Съдържание на операта.
Слушайте "Неделен следобед" на 14 юли от 14.00 ч. по програма "Христо Ботев".
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Точка Илиева е артист на свободна практика с дълбок интерес към уличното изкуство, което използва като платформа за социални и екологични послания. Нейни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg