Централните теми, които пиесата разглежда – миграцията, правата на жените, правото на свободен избор – поразяват с актуалността си. На сцената хорът, съставен от певци на Cantoria Hong Kong към Hong Kong Baptist University, по нищо не се различават от публиката, като изключим емоционалното им присъствие. Чрез богато нюансирана рецитация, преминаваща през едногласни и многогласни песенни епизоди, хорът обрисува събитие познато ни от всекидневните телевизионни репортажи – молбата за убежище и бягството от насилие.
2500 години по-късно, театърът на антична Гърция, продължава да е централен източник на сюжети за изпълнителските изкуства. Възроденият с Ренесанса интерес към античното ни наследство с помощта на развиващите се хуманитарни науки, спомагат за съграждането на това, което днес наричаме културна идентичност на съвременна Европа.
За разлика от други изкуства, знанията ни за музиката на антична Гърция започват да добиват по-сериозни научни очертания, едва през изминалите няколко десетилетия, благодарение на технологичния напредък в областта на археологията. Новите открития предоставят богат материал за работа на композиторите, реализиращи сценични творби.
В разговор за "Кантате Юбилате", авторът на музиката към пиесата „Молителките“ – Джон Браун, разказва за работата си над партитурата.
Джон Браун е автор на опери, музика за театър и сакрална музика. Има специално отношение към хоровата музика, като последният му проект включва работа над сборник с политически песни, засягащи актуалните теми за социална справедливост.
В работата си над продукцията на Actor Touring Company – „Молителките“, се консултира със специалисти по музикалното наследство на антична Гърция. Скорошни възстановки на древногръцки музикални инструменти му помагат да озвучи пиесата с авлос – древен духов музикален инструмент с две цеви, някога съпътствал сценични представления, ритуали и празненства. А естествената мелодична линия и метроритъм на текста, са в основата на вокализациите на хоровите и солови партии, по подобие на античните пиеси.
Част от екипа на „Молителките“ е и Барнаби Браун – изпълнител на шотландска гайда и авлос, композитор, изследовател на старинни музикални инструменти, базиран в Кеймбридж. С него разговаряме обстойно за новата наука – музикална археология. Той е участник в наскоро завършилият петгодишен Европейски проект по музикална археология, чиято цел е изследването на общите корени на европейското ни музикално наследство. В интердисциплинарния проект взимат участие музиколози, изпълнители на старинни музикални инструменти, археолози, филолози, като резултатите от изследователската им дейност са представени на по-широка публика в серия от концерти, уъркшопи и изложби.
Нощта на Коледа може да стане още по-красива с музиката на Стенли. Харизматичният артист ще пее в Sofia Live Club, където ще излезе на сцената със своята група в 22 часа в коледната нощ. Много rock’n’roll, стил и класна българска музика обещава Станислав Сланев-Стенли на своята публика, а празничната му програма от най-добри песни е взела..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата сграда на Операта в началото на 70-те години на ХХ век, дните прерастват във Фестивал на оперното и балетното изкуство (ФОБИ) – едно от най-значимите музикални събития на България. Тазгодишното,..
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg