„Ако си естествен и следваш себе си, то ти следваш своето сърце, а следваш ли него – ти следваш и своя път“, казва Силви Велев по повод изложбата си "Завръщане в Шангри Ла" в институт „Конфуций“ в София. Експозицията ни отвежда в един мистичен свят на несъществуващи природни форми и растения. Пейзажите на българския художник са издържани в стила на китайската живопис, но носят своя авторски неповторим отпечатък. Водещото в тях е въображението и желанието на автора да се слее с природата и преоткрие една друга страна от живота, част от загадките на Вселената.
Експозицията е един съвременен поглед към най-голямото направление в китайската пейзажна живопис „Шан – Шуей“ в превод - планина и вода. Авторът споделя, че в началото на творческия си път е бил силно повлиян от древните китайски художници, изучавал е техните картини, но никога не се е опитвал да ги копира като през годините е работил за изграждането на своя собствен творчески почерк. Картините му носят влиянието на даоизма и китайската калиграфия и показват не само стремежа към усъвършенстване на техниката, но и към осмисляне ролята на линията, разделяща и обединяваща Ин и Ян.
Силви Велев освен художник е и калиграф и преподавател по древното китайско бойно изкуство Тай Дзи. Създател е на школата по калиграфия „Небесен дракон“ в София. Китайското му име е Уей Си (伟 西). Изложбата му "Завръщане в Шангри Ла" ще продължи и през месец февруари в институт „Конфуций“ в столицата. Ето какво разказа той за създаването за своите картини и голямата си страст към китайската философия и култура.
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg