Сделки на стойност 4.12 милиарда долара от 79 компании бяха сключени на филмовия пазар по време на тазгодишния кинофестивал в Пекин. Това е с 49% повече спрямо миналата година и счупи рекорда на един от най-големите филмови фестивала в Азия. Събитието включваше няколко диалога на върха за киноиндустрията, 30 мероприятия с общо 220 регистрирани изложители от Китай и чужбина.
Филмите от конкурсната програма на фестивала също предизвикаха интереса на гилдията и публиката. Продукции за живота и борбите на обикновените хора бяха във фокуса на повечето номинираните филми на фестивала. В конкурсната програма бяха допуснати 15 филма от 659 кандидатури от 71 държави от региона и шестте континента. Това е с 55% повече от 2017 г. по данни на фестивалния комитет. Преобладаващите заглавия бяха драми и завладяха публиката с човешките истории на своите герои.
Наградата „Тиентан“ за най-добър филм получи грузинско-естонската драма „Страшна майка“, която донесе и на главната героиня отличието за най-добра актриса. Драмата разказва за 50-годишна домакиня и нейната страст към писането, въпреки липсата на подкрепа от семейството.
Друг акцент във фестивалната програма бяха „филмите на жени режисьори“, споменати от председателя на журито Уон Карвай на тазгодишните награди на Пекинския кинофестивал. Пет от 15-те номинирани заглавия разказват за силата на жените, а два от филмите са режисьорски дебюти на жени творци. Прочутият кинотворец подчерта, че иска повече хора да обърнат внимание на правата и интересите на жените, като повече жени режисьори използват филмите, за да разкажат своите истории.
Диана Иванова от Българската редакция на Радио Китай за чужбина и тази година проследи кинофестивала в китайската столица. Тя разказа в „Артефир“ за акцентите на тазгодишното издание и тенденциите, които очерта един от най-големите кинофестивала в Азия.
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
Дора Давидова – учителка, медицинска сестра и православна християнка – продължава своя вълнуващ разказ за пътуването по легендарния поклоннически път..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg