В този „Неделен следобед“ белгийският ни кореспондент Милен Венков споделя впечатленията си от втората продукция от сезона на Кралския театър „Ла Моне“ в Брюксел. Операта „Луций Сула“ е създадена от 16-годишния Волфганг Амадеус Моцарт в рамките на шест седмици. След премиерата в края на 1772 година не е играна в продължение на почти две столетия, за да се завърне на европейските и американски сцени в края на 60-те години на ХХ век. Музикалната структура на тази ранна Моцартова творба е изградена в стила на късния барок – като своеобразно концертно изпълнение на необичайно трудни и виртуозни арии на всички действащи лица. Затова пък оркестровата партитура е много богата. Според нашия кореспондент италианският диригент Антонело Манакорда е превърнал оркестъра на „Ла Моне“ в елитен бароков състав с релефен, жизнен и много изразителен звук. Отлични са и впечатленията от солистите: холандката Ленеке Ройтен, италианката Анна Бонитатибус, англичанина Джереми Овъндън, белгийката Илсе Еренс. Немският режисьор Тобиас Кратцер е преместил действието на операта от древния Рим в нашето съвремие, където Луций Сула живее в луксозна резиденция, разположена уединено сред природата. Вилата на Сула е охранявана от модерни системи за наблюдение, обградена от висока ограда и дървета, а в двора бди жива немска овчарка. Повече за атрактивната постановка и музикалната реализация можете да научите от звуковия файл.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg