Постигнат е компромис по промените в европейската директива за командированите работници. След продължили през целия ден тежки дебати Съветът на Европейския съюз по заетост, социална политика, здравеопазване и потребителски въпроси е стигнал до съгласие по спорните въпроси.
Основното възражение на българските евродепутати беше именно за промените в директивата и по-точно в начина, по който те ще засегнат транспортните работници. Естонският министър на здравеопазването и труда Евгени Осиновски уточни:
Директивата, в сегашния ѝ вид, ще продължи да се прилага към пътния транспорт. Съветът обаче обсъжда пакета за мобилността в друга форма, която включва предложения за специфични правила за командированите шофьори. Това, за което днес се съгласихме, е, че новата директива няма да се прилага към транспорта, докато т.нар. "лекс спесиалис" не влязат в сила.
Осиновски добави, че това дава повече време на министрите на транспорта да обсъдят въпроса.
Постигнато е споразумение продължителността на дългосрочните командировки да бъде 1 година с възможност за удължаване до 6 месеца, след подадено уведомление. Времето за прилагането на директивата ще бъде 4 години.
Комисарят по заетостта, социалните въпроси, умения и трудова мобилност Мариан Тейсен определи компромиса така:
Компромисът е балансиран. Той показва, че като европейци ние можем да се съберем, да седнем на масата, да се изправим срещу противоположни гледни точки и да постигнем честно споразумение.
Професор арх. Тодор Кръстев, почетен член на Международния съвет за паметниците на културата и забележителните места (ИКОМОС) и експерт по Световното..
Тоби Драйвър , създателят на митичните чудовища Kayo Dot и maudlin of the Well , един от най-оригиналните композитори в съвременната американска..
Във връзка с годишнина от Кюстендилската акция за спасяването на българските евреи от лагерите на смъртта, къщата музей "Димитър Пешев" представя изложбата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg