Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Разходка "зад кулисите" по време на преките кинопрожекции от Метрополитън

| обновено на 11.10.17 в 17:50


Започна 12-ят киносезон на Метрополитън, който ще ни предложи бляскава огърлица от великолепни оперни вечери, три от които с участието на голямата българска оперна звезда Соня Йончева. Цялата програма на сезон 2017/2018 вижте тук. А какво се случва "зад кулисите" по време на спектаклите?

Бях в Ню Йорк, за да направя репортажи за вестник Svenska dagbladet и за шведското списание „Опус“. Бях изумен каква голяма организация стои зад създаването на такъв спектакъл! В малко помещение под покрива на този голям оперен театър се събраха всички оператори и директорът на продукцията Гари Халворсън, който е много уважавана личност. В Метрополитън ми казваха: „Той е голяма работа!“ Мисля, че в салона бяха разположени 25 камери. И всички 25 оператори бяха дошли в малката стая, която приличаше на космически кораб. С голям екран, който следи изображенията на всички камери. И маестро Халворсън, който свободно чете партитури, мина партитурата такт по такт. Тук ще снима камера 1, камера 2, камера 7 и т.н. Мислех си, че ще бъде доста смущаващо присъствието на всички тези камери по време на представлението, но те бяха разположени много умно в залата...

Снимка Бо ЛьовендалОсвен това има два големи буса – един за оборудването за прожекцията на спектакъла и още един за предаванията по време на антрактите. В тях обикновено се правят интервютата с изпълнителите и постановъчния екип. Дебора Войт, Рене Флеминг им задават въпроси: „Какво беше за теб това? А спомняш ли си как направихме заедно онова?“ Тези интервюта също се репетират много добре. И си има специален екип за тях. И знаете ли кой ръководи всичко това от началото до края, във всяка пряка прожекция? Самият директор на Метрополитън Питър Гелб. Аз бях наистина изумен! Успях да го видя в действие, както и да разговарям с него. Попитах го какво е финансовото измерение на всичко това. Дали преките прожекции биха могли да имат т.нар. канибалски ефект върху театъра, да погълнат неговата собствена публика, която отива в кината. Той ми отговори: „Да, би могло да има такъв ефект, но също така много туристи пристигат в Ню Йорк, за да видят театъра, в който са „били“ на преките прожекции по света. Репутацията на театъра нарасна много в резултат от това!“ И аз наистина срещнах много шведи в залата на Метрополитън. В Швеция преките прожекции са много популярни, много хора ги посещават! Има огромен интерес и често спектаклите се повтарят на запис – втори, трети, четвърти път, разказа шведският журналист Бо Льовендал пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства и културен туризъм "Каста дива".




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14