Обсъждането на трасето събра в Симитли над 1000 души, които дойдоха да чуят дискусиите около приемането на доклада за въздействие върху околната среда.
При първия са предвидени две самостоятелни едно от друго платна, като в посока Гърция трасето преминава по сегашния път Е-79, а това за София преминава по нов участък – на изток от Кресненското дефиле. Вторият вариант е "Дълъг тунелен" – с дължина на тръбата 15,4 километра. Третият вариант предвижда и двете платна за движение да се изнесат извън дефилето по ново трасе в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. В четвъртия и двете платна минават през дефилето, като последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго. Последният вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго платна, като най-характерното е решението за разполагане на двете платна едно над друго на голяма дължина. Целта е незасягане на картираните граници на резерват "Тисата".След обсъжданията избраният проект и докладът за оценка за въздействието върху околната среда трябва да бъдат одобрени от Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
В звуковия файл можете да чуете подробности около обсъжданията в Симитли.
Вариантът за пряк път през Кресненското дефиле е изключително вреден. Това каза в предаването "Преди всички" Петко Ковачев от Институт за зелена политика относно започващото обществено обсъждане на проектите за преминаването на магистрала "Струма"..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Галина Мирчева отглежда овце от породата асаф в плевенското село Петърница и обича работата си. От пръв поглед е видно, че фермата е ръководена от човек,..
На 3 март България отбелязва своя Национален празник, свързан с Освобождението от Османско владичество. В този ден всеки българин си припомня заветите на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg