ЕС няма намерение да налага квоти за въвеждане на електрически автомобили. Еврокомисията опроверга твърдението, разпространено в статия на германския вестник "Ханделсблат".
Германското издание се позовава на свои източници, според които Брюксел може да задължи автомобилопроизводителите с обвързващи квоти за електрически коли. Статията посочва като причина последните скандали около дизеловите двигатели. Компании като "Фолксваген", "БМВ" и "Даймлер" вече са заложили пазарни планове за 15 до 20% коли на ток до 2030 година, но те са доброволни и могат да се променят по всяко време. ЕС е поел обвързващи ангажименти в Париж за намаляване на емисиите въглероден диоксид в атмосферата.
Еврокомисията не планира въвеждането на квоти за електрически коли, заяви обаче говорителят Мина Андреева.
Към момента няма одобрен нов европейски закон свързан със задължителни изисквания за екологични превозни средства. Съществува само консултативен документ на Комисията, който предлага различни варианти за нисковъглероден транспорт и насърчаване на зелената енергия. Никъде в него обаче не се споменават квоти:
Важно е да се прави разлика между думата „квоти“ и думата „цели“, допълни говорителят. Ние следваме принципа на технологична неутралност – каквото и да правим, никога не бихме фаворизирали една конкретна технология за сметка на други.
Предстои обществено обсъждане и допълнителни експертни анализи за това как точно ЕС трябва да накара индустрията да намали замърсяването. Всяко бъдещо предложение изисква одобрение с мнозинство от правителствата на 28-те страни-членки.
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg