Кореспондентът на програма „Христо Ботев“ – Милен Венков, споделя впечатления от финала на оперния сезон в Гент. Фламандската опера е завършила един безспорно силен сезон с много рядко поставяната опера на Римски-Корсаков „Садко“. Милен Венков отбелязва, че в последните пет години е забелязал сериозен интерес от западноевропейските театри към творчеството на Римски-Корсаков с постановките на „Царска годеница“, „Сказание за невидимия град Китеж“, „Снежанка“ и „Златното петле“ в Берлин, Амстердам, Париж и Мадрид. Подходът към „Садко“ на американския режисьор Дейвид Креймър, поставил операта в Гент, е придал на творбата съвременно и универсално звучене. Той е пренесъл действието от полуприказното – полуисторическо време в постсъветската епоха.
Важна идея в режисурата на Креймър е бил контрастът между редуващите се „мъжки“ и „женски“ картини в операта. В градските сцени, доминирани от мъже, публиката е гледала преуспели, самодоволни и ограничени бизнесмени, докато в картините на езерото и подводния свят женските образи са символизирали промяна, интуиция и творчество. Милен Венков е останал впечатлен от музикалната реализация, ръководена от Дмитрий Юровски, който до миналия сезон бе главен диригент на Фламандската опера, а от есента на 2015 зае поста на музикален ръководител и главен диригент на Новосибирския театър за опера и балет. Солистите, хорът и оркестърът в Гент са звучали свежо, стилно, сигурно и достойно.
Подробности за спектакъла можете да чуете в звуковия файл.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg