Като прелюдия към „Джаз клуб“ съм изкушен да изброя част от клавирния инструментариум на Чик Кърия, останал в паметта ми няколко десетилетия. Откакто създаде групата „Ритърн ту форевър” години наред пианистът свиреше на различни модели синтезатори, като изпълняваше и виртуозни сола и импровизации. Декада след 1971 година, (тогава се появи Return To Forever), тези устройства бяха мечта за повечето музиканти по света, но започнаха да се появяват и у нас, въпреки че официално не присъстваха на българския пазар и за много хора представляваха скъпа екзотика. След още десетина години в България вече имаше изобилие от електронни клавири, някои сред тях – от висок клас. „Какви времена!“, както пееше Гошо Минчев…
А през всичкото това време, т.н. keyboard stack (сборът клавиатури) на Чик Кърия съдържаше: електрическо пиано Fender Rhodes (Фендер Роудс), електрически орган Yamaha, Hohner Clavinet D6 (Хонер клавинет), синтезаторите ARP Odyssey, Mini Moog-model D, Poly Moog, Moog15, Oberheim-8 voice, Yamaha GS1, Yamaha DX7, могъщите за своето време системи Fairlight и Synclavier.
40 години след появата на „Ритърн ту форевър”, заедно с двама от членовете на групата – Стенли Кларк и Лени Уайт, Кърия като изпълнител на класическо (аналогово) акустично пиано поднесе на публиката великолепен албум: продукцията Forever. В два диска са събрани разнообразни, надминали времето изпълнения на трима феноменални музиканти, които нашата публика е имала щастието да чуе и види през годините тук, на българска земя. Чуйте ги и в „Джаз клуб“ по програма „Христо Ботев“. Добре дошли сте!
четвъртък, 23 март, от 23 часа
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg