Кореспондентът на програма „Христо Ботев“ в Белгия - Милен Венков, споделя впечатленията си за постановката на „Княз Игор“ на сцената на Националната опера в Амстердам. Продукцията на руснака Дмитрий Черняков е позната на почитателите на операта още от февруари 2014 година, когато бе представена за първи път в нюйоркската Метрополитън опера и остави доста запалени меломани в недоумение, но Черняков е известен в света на операта най-вече с това, че много обича да скандализира консерваторите в жанра. Достатъчно е да си припомним само неговата версия на „Руслан и Людмила“ в Болшой театър от 2011. Очевидци твърдят, че след премиерния спектакъл част от публиката възторжено викала „Браво!“, а друга част не по-малко силно и настойчиво крещяла „Позор!“. Но това все пак са били московчани. Що се отнася до Амстердам, кореспондентът ни свидетелства, че спектакълът на „Княз Игор“ видимо се е харесал на публиката, не на последно място заради солистите. В главните партии на Игор и Ярославна холандците са гледали певците от състава на Метрополитън през 2014 – Илдар Абдразаков и Оксана Дика. Двете басови роли – на Кончак и Галицки, е изпълнил Дмитрий Улянов, оставил прекрасни впечатления у зрителите. Като Кончаковна в Амстердам са гледали Агунда Кулаева, позната и на българската публика от участието си в Международния конкурс за млади оперни певци „Борис Христов“ в София през 2009. Повече за нетрадиционната версия на партитурата на Бородин можете да научите от звуковия файл с отзива на Милен Венков.
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
1 декември Свири Филхармонията на Арговия с диригент Рюне Бергман 3.00 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Анри Бюсер (аранжимент), Малка сюита. 3.15 часа – Йозеф Хайдн (1732-1809), Концерт за тромпет в Ми бемол мажор. Солист: Уле Едвард Антонсен (тромпет). 3.31 часа – Джузепе Тартини (1692-1770), Ейвинд Уестби (аранжимент), Концерт за тромпет в Ре мажор...
Фестивалът "Културама" продължава да радва своята публика с различни събития до края на година. "В няколко музея сме подготвили различни прояви. Ще имаме няколко концерта, които ще се проведат в София и в Историческия музей в град Петрич, където вече от един месец може да бъде видян нашия проект-изложба по едноименната книга "Сузи, внучката от..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Във внушителния том са публикувани 27 разказа, неиздавани досега. Както каза на представянето Росица Чернокожева: "Талантът на Палми Ранчев е, че от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg