Когато между 1977 и 1978 у нас се появи V.S.O.P. The Quintet, слухът беше, че това е най-новата продукция на Хърби Хенкок. Двоен концертен албум – две дългосвирещи плочи (LP) с по две пиеси на страна, общо 8 концертни звукозаписа. Във всяко отношение – на свръхвисоко ниво. Да, Хърби е формалният лидер, но и тезата за равнопоставеност в квинтета е вярна. На едно място са легендарни музиканти, всеки от тях е „най-големият”, The greatest, както обявява колегите си Хенкок в първата „лайв” продукция V.S.O.P., излязла на пазара месец-два по-рано. А те, най-големите са: Рон Картър (контрабас), Уейн Шортър (алт) и тенор саксофон, Тони Уилиъмс (барабани), Хърби Хенкок (пиано), Фреди Хъбърд (тромпет и флюгелхорн). С други думи, това бе квинтетът на Майлс Дейвис без Майлс Дейвис – неговото място бе заел Фреди Хъбърд, един от музикантите от висша класа, които българската публика е имала шанса изобщо някога да чуе и види с изява у нас.
Това се случи в студената вечер на 22 октомври 1989 година, в зала Фестивална. Там, където два дни по-рано изнесе рецитал една непозната певица – Касандра Уилсън. Емоцията ми бе споделена с Румен Бояджиев и Даниела Кузманова, бяхме заедно на концертите и след двете събития известно време не казахме и дума, само плахо се поглеждахме… Колкото до албума V.S.O.P. The Quintet – тази продукция с Фреди Хъбърд припомня на слушателя, че понякога учениците наистина надминават учителя си (Майлс), надрастват го, надграждат онова, което той им е оставил в наследство. Че е добре в наши дни, 40 години по-късно, да бъде слушан албумът V.S.O.P. The Quintet, 1977-а (не първият), за това спор няма. Наричам тази продукция задължителна за претенциозния джаз почитател.
Но ако желаете да научите и-още-нещо за Фреди Хъбърд, да чуете негови изяви в различно амплоа – заповядайте в Джаз клуб, добре дошли сте!
четвъртък, 9 март от 23 часа
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Една от гостоприемните и атрактивни точки в маршрута на "Семейно радио" застава в актуалния ефир с пожара в Националната гимназия по приложни изкуства..
Изложбата "На тяхно място" е социално изследване на Владимир Карамазов за свободата като човешко право, което движи света. В основата на идеята е..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg