Подсъзнанието, съзнанието, самосъзнанието и свръхсъзнанието – това не са просто етапи на себепознание, а четири от най-важните фактори, които играят важна роля в пеенето. Оказва се, че пеенето, подобно на много други сфери на личностното изграждане, е въпрос на нагласа и силна мотивация. Навярно всеки посетил уъркшопа на Лилия Илиева – джаз вокалист, композитор и преподавател, носещ заглавието „Психология на пеенето“, е достигнал до този извод.
Доколко си взаимодействат пеенето и психологията? Доколко и как влияе пеенето на тялото ни? Възможно ли е да контролираме мозъка си и доколко това би ни помогнало в пеенето? Отговорите на тези въпроси потърсихме именно с Лилия Илиева.
Тя е финалист на „Европейски конкурс за джаз вокалисти“ 2008 г. и носител на „Специална Награда на Вики Алмазиду“. През 2009 г. заминава за Холандия, където получава джаз образованието си от консерваторията „Принц Клаус“. Лилия сформира квартет, с който изпълнява собствени композиции и аранжименти на джаз стандарти. Джазвокалистката концертира с проектите си, като не отказва и покана за присъединяване в два Биг бенда, с които реализира концерти и в Германия. През 2012 г. пък прекарва четири месеца в Испания, където сформира вокалната група „Acapella“, за която композира хорови джаз пиеси. Позната е на българската публика от проекта си „Лилия Илиева и Минимум Квартет”, както и от многобройните й колаборации с едни от най-утвърдените джаз музиканти у нас.
Повече за нея и психологията на пеенето можете да чуете в звуковия файл.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg