Влязлата в сила от 1 септември тази година нова Наредба за статута и професионалното развитие на учителите и педагогическите специалисти постави множество въпроси пред университетите, които подготвят учители.
Новата наредба е рестриктивна към университетите, тъй като практическата подготовка на студентите, които получават професионална квалификация "учител" трябва да се осъществи от учители-наставници. Такива могат да са само старши или главни учители, а те са малко, а и не всички желаят да са наставници, казва заместник-ректорът по учебната дейност на Шуменския университет проф. Наталия Витанова:
Това внася определени притеснения у нас, че ние няма да можем да организираме практиката на студентите си, тъй като няма да има достатъчно учители-наставници. Нашият опит показва, че не винаги придобитата квалификация е гаранция за успех и за умения да работят със студентите и всъщност по този начин една група учители, иновативни, не могат да вземат участие в практиката на студентите точно поради тези ограничения в наредбата.
Предложението на професор Витанова е или да се промени тази част от наредба 12, или да бъде даден гратисен период от година-две, за да могат младите учители да добият необходимата квалификация за наставници.
В предаването "Време за наука" по традиция търсим смисъла зад научните открития, които променят начина, по който възприемаме себе си и света. Един от..
Драматичният театър "Гео Милев" в Стара Загора обяви създаването на нов театрален фестивал в града. Той се нарича "Нови открити сцени +" и първото му..
Художничките Ива Колоренчова и Маркета Варадиова представят съвместна инсталация в изложбеното пространство на Чешкия център, вдъхновена от пейзажа на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg