През 1953 г. завършва Държавната музикална академия в София, в класа на Людмила Прокопова и веднага е приета в Русенската опера, където пее до 1961 година. Дебютира в ролята на Неда от „Палячо” на Леонкавало. Първото й излизане на сцена почти съвпада с това на тенора Николай Здравков. Двамата заедно печелят години наред обичта на публиката с „Тоска”, останала задълго в репертоара им. Мария Бохачек участва в първия конкурс за млади оперни певци в София през 1961 г., на който изгряват Асен Селимски, Маргарита Лилова, Стефан Циганчев, Павел Герджиков, Евелина Стоицева. По това време тя свърза живота си с тенора от Варна Тодор Костов. Двамата усъвършенстват вокалното си майсторство при проф. Ричи в Рим и се завръщат в родината. Мария Бохачек напуска Русе и заминава за Варна. Повече от две десетилетия съпружеската двойка Бохачек - Костов са абсолютните господари на варненската сцена. Тя е първата българска певица, превъплътила се в ролите на Норма и Ариадна през 1972 и 1975 г. Пее с голям успех в: „Княз Игор”, „Манон Леско”, „Андре Шение”, „Аида”, „Джоконда”, „Дама Пика”, „Цар Калоян”, „Бал с маски”, „Отело”, „Бохеми”, „Набуко”. Това, което е изключителното са броят спектакли - по 40-50 и дори по 100 представления за всяка от тези свръхтрудни сопранови роли. Само в „Трубадур” Мария Бохачек е излязла на сцената повече от 160 пъти. И винаги безупречна в певческо, музикално и сценично отношение. Една истинска белкантова певица, за която не съществуваха тайни в пеенето, със солидна школа, без никакви проблеми, способна да изрази с богатия си и рядко красив сопран и най-деликатните душевни състояния на своите героини. Способна дори само с помощта на гласа си да прехвърли още в първите минути след появата си на сцената мост към публиката, да я грабне, трогне, развълнува... - думи на русенския оперен експерт Огнян Стамболиев.
В предаването ще звучат откъси от „Трубадур”, „Аида”, „Отело”, „Джоконда” и цялостен запис от 1957 г. на операта „Мазепа” от Пьотр Илич Чайковски с Мария Бохачек, Кирил Кръстев, Михаил Петров, Евгения Бабачева, Борис Цветков, Неделчо Павлов, хор и оркестър на Русенската опера с диригент Ромео Райчев.
Съдържание на операта „Мазепа”
29 октомври от 20.00 часа
Световноизвестният българо-американски оперен бас, дългогодишен солист в Метрополитън опера в Ню Йорк и вокален педагог – маестро Валентин Пейчинов е в България по повод новите Майсторски класове, които организира в родината. Тази година събитието е част от програмата на 55-ия Международен фестивал "Софийски музикални седмици". Маестро Валентин..
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Лято, море и различни култури а ще се срещнат в Созопол на 18-ия Международен младежки фестивал-конкурс на изкуствата "Музите" (от 5 юли до 15 юли) ...
З а женската сексуалност и за мъжкия поглед към жените, поглед, който срещаме върху билбордове, рекламни пана, публични пространства, корици на модни..
Проф. Сергей Герджиков е претворил в книгата "Мексико – 1001 чудеса на света" пътешествието си из Мезоамерика. Мексико винаги е любопитна тема, особено с вещ..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg