Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Соня Йончева впечатли Великобритания с дебюта си в „Норма” на Белини

БНР Новини
Соня Йончева (вляво) - в ролята на Норма и Соня Ганаси (в ролята на Адалджиза).
Снимка: www.roh.org.uk/Bill Cooper

В края на месец септември медийното пространството бе залято от новината за поредния голям успех на сопраното Соня Йончева - тя дебютира в ролята на Норма от едноименната опера на Винченцо Белини при откриването на сезона на Кралската опера в Ковънт Гардън. Според специалисти, да се намери и една певица, която може да се справи с вокалните трудности на произведението, е истинско предизвикателство. Какво ли се случва, когато се наложи да се открият две? Ръководството на Кралската опера бе подложено точно на такова изпитание - след като Анна Нетребко се отказа от ангажимента да се превъплъти в образа на Норма, българката Соня Йончева зае нейното място. Това се оказа изключително успешен ход за младата изпълнителка, защото въпреки краткото време, за което е трябвало да се подготви, музикалните и артистичните й качества успяха да впечатлят критиката. Ричард Феърман от вестник Financial Times пише: красивото пеене на Соня Йончева е основната причина публиката да слуша „Норма” в „Ковънт Гардън” тази есен. Решението на Алекс Оле да пренесе историята в наши дни изглежда доста абсурдно и добре, че поне имахме Йончева. В началото на трийсетте, българката е по-млада от много други изпълнителки на ролята, което означава, че гласът й е все още красив, свеж и бляскав. Младостта и енергичността й позволяват да се справи с капаните, поставени от композитора Винченцо Белини. Певицата запазва очарованието на Норма като класическа романтична героиня.
Вестник Independant определя българското сопрано като наследничка на легендарната Мария Калас и допълва: Йончева определено би могла да разцъфти в една от най-добрите интерпретаторки на Норма на нашето време - ако успее да намери по-убедителна постановка, в която да изпъкне.
Престижното английско списание Opera също публикува обширна статия за успеха на Соня Йончева и освен това й отрежда специално място на корицата на ноемврийския си брой.
В съботната оперна вечер ще ви предложим документален запис от спектакъла на „Норма”, състоял се на 1 октомври 2016 г. в Лондон. Програма „Христо Ботев” ще предостави на меломаните възможността да чуят спектакъла дни преди той да бъде излъчен в киносалоните. Освен Соня Йончева като Норма, в ролята на Адалджиза ще пее Соня Ганаси, тенорът Джоузеф Калея е Полионе, Бриндли Шерат - Оровезо, Влада Боровко е Клотилде, а Дейвид Ким – Флавио. Хора и оркестъра на Кралската опера дирижира Антонио Папано, а режисьор на продукцията е испанецът Алекс Оле.
В звуковите файлове може да чуете какво е мнението на самата Соня Йончева за образа на Норма, а диригентът Антонио Папано разкрива кое точно го привлича в произведението на Белини.

Изпълнителски състав:
Норма, дъщеря на Оровезо, сопран - Соня Йончева
Адалджиза, жрица, сопран - Соня Ганаси
Полионе, римски проконсул в Галия, тенор - Джоузеф Калея
Оровезо, глава на ордена на Друидите, бас - Бриндли Шерат
Клотилде, приятелка на Норма, сопран - Влада Боровко
Флавио, спътник на Полионе, тенор - Дейвид Ким

Съдържание на операта „Норма”







събота, 22 октомври от 20 часа



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Българският хор "Булгапея" с първи концерт в Брюксел за 2025 година

Българският хор "Булгапея" от Брюксел ще започне годината с първия си самостоятелен концерт през 2025 година днес от 18 ч. местно време, информира хорът на Фейсбук страницата си. Концертът ще бъде в брюкселския квартал Лаакен и е организиран от Maison de la création.  Концертът на "Булгапея" ще представи българската музика и нейните богатства. Те..

публикувано на 18.02.25 в 14:35
Албена Петрович-Врачанска

Албена Петрович-Врачанска: Човек за да пише, трябва да има нещо да каже

Срещата ни с композиторката Албена Петрович-Врачанска започна с премиера в рамките на фестивала Rainy days в Люксембург на "24 криптографски учения за 6 пиана, 12 изпълнители и 24 ръце", премина през дисертационен труд в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и достигна до лична среща на премиерата на Втория ѝ концерт за пиано и оркестър в Първо студио на БНР...

публикувано на 18.02.25 в 08:20
Васил Спасов

Да сбъдваш джаз мечти динамично и елегантно

"Във Funkallero сбъднах мечтите си откъм мелодии, които са били в главата ми от много време. Музикантите, с които свирим се влюбиха в тази музика и в това, което правим. Най-хубавото нещо за един творец е да имаш хора, които са на твоя страна и да приемат твоята музика като тяхна си." Това сподели композиторът, пианист, аранжор и бенд лидер Васил..

публикувано на 17.02.25 в 17:35

Глен Хюз идва с мегаспектакъла "Гласовете на рока със симфоничен оркестър"

A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...

публикувано на 17.02.25 в 12:53

Излезе нова книга с непознати писма от Париж на младия Любомир Пипков

В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..

публикувано на 17.02.25 в 07:50