Датите са 13 и 14 май, а градовете – София и Пловдив. А иначе той, Чадборн може да свири „Марсилезата“ както Джими Хендрикс – американския химн. Може да убеди Джон Зорн да се включи в интерпретация на класики на Карл Пъркинс. Може да ви разсмее и разплаче. Поотделно или едновременно. Може да ви смути, да ви накара да мислите със собствените си глави, да ви извади със своя „шокабили“ - подход от консуматорската кома (поне за няколко часа, ако не завинаги)… Юджийн Чадборн е легенда на американската ъндърграунд сцена вече четвърто десетилетие. В неговото творчество кога хармонично, кога шокиращо се преплитат фолк-блус и фрий джаз, траш-пънк и хилбили, протестни текстове и рагтайм, съвременна импровизирана музика и психеделик-рок. Броят на албумите му отдавна е трицифрено число, което никой не може да назове с точност, тъй като освен албуми за някои от най-прогресивните издателски компании на нашето време (Leo Records, Intact, Victo, Parachute, Avant) Добрият Доктор Чад има и огромно количество самиздатски limited edition албуми (понякога в тираж от по 10-15 копия!)... От началото на 80-те до ден днешен творческият му път се е преплитал и се преплита с този на музиканти като Джон Зорн, Аки Такасе, Пат Томас, Елиът Шарп, Тошинори Кондо, Zu (които сме гледали в София с Майк Патън и които смятат Чадборн за свой баща в музиката), Хан Бенинк, Паул Ловенс, Майкъл Ветчър, Барт Марис, Вилберт де Йооде... Разбира се, тук трябва да прибавим и имената на някои вече покойни великани като Том Кора и Джими Карл Блек (същия, да, от Mothers Of Invention на Запа, „индианеца на групата”), с когото Юджийн за дълги години (до смъртта на Джими през 2008) свири във формацията The Jack & Jim Show (неин кръстник пък е самият Кептън Бийфхарт).
Освен че е автор на стотици умни и абсурдистки песнички, в които главни герои често са хората, на които дължим състоянието на съвременния свят (Буш, Берлускони, Хитлер, Ку-Клукс-Клан, Обама), Юджийн Чадборн доста майсторски превежда на собствения си музикален език и доволно количество песни на Джими Хендрикс, Фатс Уолър, Чък Бери, Запа, Бъфало Спрингфийлд, Джони Кеш, Стиви Уондър, Блек Сабат и Бийтълс... И не само песни – в репертоара си Добрият Доктор има и уникални интерпретации на творчеството на Алберт Айлер, Бах, Бетовен, Мингъс, Ерик Долфи... (и тук списъкът е безкраен).
В България Юджийн Чадборн пристига по покана на радио фестивала „Аларма Пънк Джаз” на програма „Христо Ботев“ (шест години след първото си гостуване) и този път идва заедно с германския барабанист Шрьодер (Дитер Шрьодер – да не се бърка с Герхард Шрьодер или с онзи, лошия с респираторната маска от „Костенурките нинджа”), с когото съвсем обичайно се познават от едно от изданията на „Запанале” в близкото минало и с когото активно свирят през последните години.
В София концертът се пада петък 13, а мястото е най-подходящото за случая – Първо студио на БНР, а в Пловдив на следващия ден (14 май) мястото-домакин е „Би Боп Кафе“. Началният час и на двата концерта в 21:30 ч. Билети можете да закупите в мрежата и на касите на Eventim, a на концерта на 13 май един от присъстващите ще спечели двоен билет за другото ни голямо събитие този месец – концерта на Ива Битова със специалното участие на Биляна Вучкова – пак в Първо студио на БНР.
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Излезе една дългоочаквана книга – " Студии върху историята и настоящето на фестивала "Софийски музикални седмици" от Диана Данова-Дамянова. Това е първото по-мащабно и целенасочено изследване на Международния фестивал "Софийски музикални седмици". Под формата на четири студии се проследява неговата 55-годишна история от създаването му през..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на..
Гьобекли тепе е един от най-новите и най-интересните археологически обекти в Република Турция, където въпросите все още са повече от отговорите, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg