„Тоскана конгрес“ е фестивалната зала на град Гмунден, Горна Австрия. Тук се провеждат големите концерти на Залцкамергут Фествохен Гмунден. В последните години летният културен фестивал „набъбна“ в целогодишен, с есенни и Великденски издания, а за първи път тази година и със зимен формат. Програмата озаглавена „Снежна вихрушка“, завърши с концерт на Гидон Кремер, „Кремерата Балтика“ и Юлиана Авдеева. Младите оркестранти от Литва, Латвия, Естония, Русия, Молдова и Украйна очароваха публиката в пълната концертна зала. Те концертираха изравнено, балансирано и с перфектни встъпления без диригент. Едно удивително постижение! Оркестърът откри вечерта с „Картини от изток“, 6 импромпюта, опус 66 от Роберт Шуман в обработка на Фридрих Херман. Гидон Кремер, цигулар от световна величина, основател и ръководител на състава, майсторски изтъкна мекия тон на своята цигулка „Амати“ във филигранните мелодии на Менделсоновия концерт за цигулка и струнен оркестър в ре минор. Във втората част на концерта публиката възнагради младата и многообещаваща руска пианистка Юлиана Авдеева с викове „браво“. Авдеева и „Кремерата Балтика“ изпълниха клавирния квинтет във фа минор, опус 18 на по-малко познатия съветски композитор от полско-еврейски произход Моисей (Мечислав) Вайнберг в обработка за пиано, струнни и тимпани от Андрей Пушкарев. Клавирният квинтет внесе острота, зрялост и философска дълбочина в концертната програма. А по мащаб на изразните средства и музикален потенциал произведението „се разгъна“ до големината на една симфония за пиано, струнни и тимпани, при това с осезаемо стилистично влияние от музиката на Шостакович.
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
Визуалният артист Тодор Рабаджийски излага свои творби под името "Сурови перспективи" (Raw Perspectives). Изложбата е от 3 части – керамика, инсталация и..
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg