Участието в ателието не изисква музикални умения, нито познания по испански език. Целта е участниците да се научат да усещат и разчитат фламенко ритъма по забавен и приятен начин, да импровизират наволя и да се забавляват. Записването става срещу такса, а местата са ограничени.
Кахонът е музикален инструмент, който се ражда в Перу. След 70-те години на ХХ в. този перуански инструмент става неразделна част от фламенкото, благодарение на Пако де Лусия. През 1977г. знаменитият Франсиско Санчес Гомес (истинското име на Пако де Лусия) чува звука на перуанския кахон на концерт в Лима. Впечатлен от специфичния му звук решава, че кахонът би бил изящно допълнение на андалуския фламенко ритъм.
Така кахонът се включва във фламенкото и започва своето дълго пътуване по света. Превръща се в универсален инструмент. Чуваме го днес в джаза, афро-ритмите, латино музиката, фюжъна, а преведено от испански език кахон означава голяма кутия.
В студиото на „Закуска на тревата“ по „Хоризонт“ перкусионистът Хесус ел Кийо и изпълнителката Ире Васке разказват за музикалното ателие и за специфичното звучене на испанската музика.
В звуковия файл може да чуете цялото интервю на Валерия Николова с Хесус ел Кийо и Ире Васке.
Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg