Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проф. Светлина Николова: Много се радвам, че в България най-после се появиха такива спектакли

В прожекциите на 14-и, 17-и и 18-и януари в кината "Арена" от кино сезона на Кралската опера в Лондон „Ковънт Гардън” гледахме един от най-прекрасните шедьоври на оперното изкуство - „Любовен еликсир” на Доницети, във великолепно изпълнение и с отлична сценична реализация.

Едната голяма звезда, която привличаше интереса ни в афишите, беше Брин Терфел, който се превъплъти блестящо и запомнящо се в ролята на доктора шарлатанин Дулкамара. Преди спектаклите на "Ковънт Гардън" и в антракта имаме изключителния шанс да се „срещнем” с певците в блиц интервюта. Брин Терфел разказа, че в предишната постановка на „Любовен еликсир”, в която е пял в Амстердам, героят му е бил „решен” от режисьора като Елвис Пресли, заобиколен още в първата ария от 7 голи жени. В Лондон в спектакъла на френския режисьор Лоран Пели Дулкамара се появи във вехти дрехи, но пък с истински камион, имаше и живо куче на сцената. Костюмите бяха в стил 50-те години. Адина беше жизнерадостна заможна земевладелка. Първата сцена на първо действие се развиваше по пирамида от бали фураж, а втората - край местното заведение в края на полето. Там оперната сцена беше като една голяма много красива и запомняща се картина или кадър във филм. Въпреки че няколко закачки в режисьорското решение не ми допаднаха, мисля, че това е един много добър съвременен спектакъл. Майсторът Брин Терфел сподели, че се чувства прекрасно сред толкова много млади хора – италианския диригент Даниеле Рустиони, Луси Кроу в ролята на Адина, Левенте Молнар като Белкоре и втората голяма звезда – италианския тенор Виторио Григоло в ролята на Неморино. Любимец на публиката, за Григоло бяха най-бурните аплодисменти. И той, и Адина изпълниха блестящо „вокалната гимнастика”, както нарече Брин Терфел трудните пасажи на Доницети. А бяха и артистично завладяващи. Ще си призная, че след записа на „Любовен еликсир”, който съм гледала с огнения, най-чаровния Неморино Роландо Вийасон в партньорство с Анна Нетребко, не очаквах Виторио Григоло да ме завладее. Но той направи много силна роля. А от интервюто с него научих, че в Италия казват: Когато човек е влюбен, очите му са покрити с прошуто и не вижда! Брин Терфел продължи тази линия на музикално-кулинарни асоциации като сравни героя си Доктор Дулкамара с хубаво отлежало Каберне Совиньон. Знаете, любовният еликсир в операта всъщност е бордо. А на чаша мерло в антракта аз с удоволствие се запознах с толкова приятни хора в публиката в уютния киносалон.

Много се радвам, че в България най-после се появиха такива спектакли! Много рядко се случва да може човек да отиде там /в Лондон/ да ги види „на живо“, а тук е почти като „на живо“. Най-важното е, че певците са от много висока класа, каза проф.Светлина Николова – филолог в БАН.

Следващите прожекции от кино сезона на Кралската опера в Лондон "Ковънт Гардън" в кината "Арена" в София, Варна, Стара Загора, Велико Търново, Плевен и Смолян ще бъдат на 11-и, 14-и и 15-и февруари. Ще гледаме балета "Алиса в страната на чудесата" на хореографа Кристофър Уилдън в изпълнение на Кралския балет.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14