Локомотивът на дерайлиралия при село Калояновец влак вероятно не е снабден с автоматична система за контрол на скоростта, обяви пред "Хоризонт" Петър Бунев - председател на железничарския синдикат към КНСБ. Той обясни, че всеки локомотив разполага с пътеводител, в който са описани всички гари и участъци, през които влакът трябва да премине, както и каква би трябвало да бъде скоростта:
Той е един от старите локомотиви, които са чешките 43-та или 45-та серия, но няма никакво значение. Те са чешките. Мисля, че не са оборудвани с автоматична система за контролиране на скоростта, независимо от това, че новите участъци, които се правят по инфраструктурата, такава система се внедрява. Аз съм склонен да вярвам на това, което говорят специалистите, че проблемът е във високата скорост. Въпросът е дали не са видели знака за намаляване на скоростта, дали не са видели светофара, който казва, че се влиза в отклонение. Това може би до ден-два ще се разбере.
Машинистите разполагат с този пътеводител:
Това е задължително и това е едно от нещата, което го има във всеки един локомотив и няма как. Значи там може да не е описано да има временно намаление, което трябва в момента да се предвиди, но в крайна сметка се опира до това, че субективният фактор си е от значение, както и за шофьорите. А може пък накрая да излезе, че има и някаква техническа причина. Никой не може да каже в този момент още.
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg