Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

8 минути аплодисменти „на крака” за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг

Снимка: архив
Много дами, сред които и вицепрезидентът Маргарита Попова, избрахме да прекараме празничната вечер на 8 март в столичната зала „България”. На сцената баронеса Любка Биаджони цу Гутенберг влезе не в една, а в две традиционно мъжки роли – на диригент и на режисьор-постановчик на операта „Травиата” на Верди. Пет години след като поставя за първи път опера по нетрадиционен начин на фестивала Херенкимзее в Германия, който организира заедно със съпруга си, Любка Биаджони показа своята „Травиата” и на българска сцена. В нея певците, оркестърът и диригентът бяха заедно на сцената в непосредствена близост до публиката. Дори певците се движеха сред публиката и така Жорж Жермон си навлече гнева на зрителка, помислила го за невъзпитан човек от публиката, който се разхожда по време на спектакъла.

За мен е изключително важно певците да са много естествени. От тях искам не просто да изпеят своята роля, а да я изживеят... Бих искала зрителите да съпреживеят всяка една история, която им разказваме, да познаят себе си в образите на сцената като в огледало, да се докоснат до тяхната съдба, до мечтите им, да усетят любовта им. Много бих искала поне за няколко часа хората в залата да забравят проблемите си, външния свят и да се потопят в музикалната приказка на „Травиата”. Накрая, когато напуснат залата, да отнесат у дома само положителни емоции, които да им помогнат в реалния живот. Това е моята мисия като музикант и винаги извличам в работата си с колегите музиканти, солисти, хор и всички, с които създаваме един спектакъл, най-положителното чувство от музиката и сюжета на пиесата – споделя Любка Биаджони.

Великолепна и завладяваща на сцената, Любка Биаджони, която, нека да напомня, беше възпитаничка на Георги Робев в Музикалната академия „Панчо Владигеров“, а след това е специализирала при Ленард Бърнстейн, Карл Остерайхер, Фердинанд Лайтнер, Валери Гергиев, Густав Кун и Иля Мусин, успя да постигне върхова форма на Софийската филхармония и Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов”. На дамския празник се насладихме и на великолепни мъжки гласове – на Антон Керемидчиев /в ролята на Жорж Жермон/ и на младия певец Михаил Михайлов /в ролята на Алфред/, чиято кариера тепърва ще следим с интерес. Заслужени 8-минутни аплодисменти „на крака“ за „Травиата” на Любка Биаджони цу Гутенберг!
По публикацията работи: Росица Кавалджиева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14