сряда
от 19.30 до 21.30 часа
Предаване за композитори от XX и XXI век, които творят във всички съвременни класически жанрове. Подготвя се от екип, който под формата на отделни рубрики всеки сезон актуализира различни теми. В рамките на предаването слушателите могат да очакват:
• Световни премиери на български и чужди творби
• Произведения от членове на Съюза на българските композитори
• Творби от жени композитори
• Филмова музика
• Музика от видео игри
В рубриката "Композитор на месеца" подробно се разглежда творчеството на един реномиран автор. Веднъж в месеца звучат концерти, получени по линия на международния обмен на Еврорадио.
Екип: Петя Габрова, Цветана Тончева, Цветелина Начева.
63-та международна трибуна на композиторите завърши, но на сайта на „Рострум плюс“ можете да чуете всички творби, участвали в нея, да гласувате за тях, да оставите коментар и имате шанс да спечелите подбрани записи съвременна музика. Времето е ограничено..
Милен Стефанов Панайотов е композитор и музикален журналист в Българското национално радио. Завършва Държавната музикална академия „Панчо Владигеров” с композиция в класа на проф. Димитър Тъпков. По-късно се усъвършенства в майсторските класове по..
На 63-ата международна трибуна на композиторите, състояла се във Вроцлав от 16-и до 20-и май, пиесата на Петър Керкелов „Времеви етюди” стана една от 11-те Препоръчани творби, при това с една от най-високите оценки. Бяха представени 55 творби от 27 страни..
Както бяхме обещали, на 30 март „Контемпо“ излъчи новите произведения, завършени по време на майсторските класове от участниците Хана Копийка, Назар Скрипник, Ана Стоянова, Микола Хшановски и Катерина ди Чека, както и творби от техните преподаватели през..
Сабин Леви, гост по темата „Център и периферия” в предаването за съвременна и старинна музика „Контемпо” на 27 януари. Композитор и органист, доц. д-р Сабин Леви, DMA, FAGO (Fellowofthe American Guildof Organists) е преподавател по музикална теория и..
Георги Арнаудов за срещата между Бах и Фридрих Велики, прочутата тема на императора, по която Бах пише „Музикалната жертва”, числата на Фибоначи, безкрайната лента на Мьобиус, логика Гьодел, художника Ешер (и книгата на Хофстатер, разбира се),..
Доц. д-р Йордан Ефтимов, поет и литературовед, цитира горните думи на Ворингер в „Контемпо” на 10 февруари, тъй като според него „това е много ценно, защото дефинициите „защо ни е изкуството” много рядко се появяват в наши дни, изобщо не успяваме да..
Роден през 1949 г. в Барселона, Баланя завършва джазов колеж в Берн, но бързо се отказва да бъде джазов музикант в стандартния смисъл - да свири по клубове все едни и същи стандарти. Ограниченията на етикетите са му досадни, обича да се чувства..
Композиторът Михаил Големинов беше гост в предаването за съвременна и старинна музика „Контемпо“ на 20 януари по темата „Център и периферия и къде сме ние“: Българският музикант и българският слушател от 100-150 г. е възпитаван да усвоява ценности,..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg