Статистиката показва, че за месеца от въвеждане на мярката само 1,35% от колите не са преминали успешно периодичен технически преглед, поради установени значителни неизправности. И 0,09% поради констатирани опасни технически неизправности.
Само за месец интернет се напълни със съвети, критики и препоръки, които да улеснят шофьорите при преминаването през вече автоматичната система за отчитане на газовете. Дори и при най-новите бензинови коли, за които се предполага, че не би трябвало да имат проблеми с катализаторите при прегледите. И докато цялата ситуация е супер субективна и различна за всеки от близо четирите милиона регистрирани у нас автомобила (над половината от които са на повече от 20 години), то сервизите у нас отчитат – ама наистина има проблем. Без тях идвали и вносните коли. Които обаче през преглед нямат шанс въобще да минат.За по-леките случаи, като наличните, но неизправни катализатори, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ пусна наредбата за обществено обсъждане. А мерките в нея дават не 15, а 30 дни за отстраняване на нередностите.
Още преди общественото обсъждате на промените в документа, пунктовете за ГТП обаче отчетоха, че "Автомобилна администрация" е настроила така системите си, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, колата не отива на репатрак до сервиза. А поставени в по-ниската категория - "значителни", на собствен ход хората са си закарат колата за отстраняване на проблемите.
Но докато законодателите чакат средата на септември, когато е крайният срок за обществено обсъждане на промените в наредбата, то шофьорите с проблемни коли съвсем не чакат. И търсят заобиколни варианти. Само с просто търсене в интернет излязоха предложения за катализатор под наем. "Чисто нов 300 лева депозит, 50 на ден, както пишеше човекът в обявата за София. Цяла седмица чакахме отговор от него дали просто не се шегува. Коментарите пък съвсем не можем да ги цитираме… Но оказа се наемът на катализатор, за да се мине прегледът не е нещо, което и Владислав Терзиев от пловдивски сервиз е чувал… ама за района на морето …
Всъщност, клиентите на Владислав Терзиев искат подмяна на катализаторите. Но да е на бюджетна цена. Това е лесно, обяснява той.
Обаче понякога по-евтиното излиза по-скъпо. Това отчита колега на Владислав Терзиев.
Внимавайте какво купувате, казва Владислав Терзиев от пловдивски сервиз. Автомонтьорът обяснява - дори и да минете прегледа с рециклиран катализатор, рискът от проблеми за колата остава…
Според Владислав не само ниските доходи създават проблеми на клиентите му, ако не успеят да минат през новата цедка на годишния технически преглед. Проблемът е и заради регулациите.
Досега Министерството на транспорта не е посочвало качествата на горивата като причина за проблемите при ГТП. Агенцията за технически надзор няма скорошни публични доклади за качеството на горивата. А последната проверка за качеството е на горивата е била поискана от Върховна административна прокуратура преди 4 години.
Още по темата в звуковия файл.
Губим способността си да лекуваме дори най-често разпространените инфекции, както и да извършваме животоспасяващи операции вследствие на антимикробната резистентност. Това заяви в интервю за „Хоризонт“ доктор Филип Матю от Световната здравна организация. Раждане, трансплантация на органи и дори вадене на зъб могат да се превърнат в опасни и..
Постоянната смяна на правителства в България пречи на приемането на национална програма за борба с антимикробната резистентност. Това заяви за „Хоризонт“ доцент Иван Иванов от Националния център по заразни и паразитни болести. При прекомерната употреба на антибиотици микроорганизмите спират да се влияят от лечение с лекарства, като по данни на..
" Съществуването е винаги някакъв парадокс, който трудно можем да си обясним . Появяваме се от нищото и целият ни жовот е пътуване към нищото...За хората, които са "подпрени" на вярата светът може би да изглежда по-различен, но безспорно е, че има една територия на непознаваемото , която каквато и наука да го заобикаля, каквито и открития да..
" Има странна симбиоза между част от регулаторните и контролиращите органи и част от ресторантьорския бранш ", изказа мнение пред БНР Дарин Стойков, който е собственик на заведение в София. Той допуска, че има данъчни протекции и политически чадър за част от бранша . Според него обаче протекциите не свършват в контролния орган, а..
" България е поела в една не много добра посока. Все още всяко трето дете в България живее в риск от бедност и от социално изключване , което автоматично го лишава от всички възможности, които биха му позволили да развие пълния си потенциал". Това заяви пред БНР Боряна Гидикова – директор "Комуникации" в УНИЦЕФ-България. На днешния..
Международната организация за защита на животните "Четири лапи" съобщи, че 80% от кучетата, които се продават на пазара в Европа, не могат да бъдат проследени до проверени и легални източници . Това на практика означава, че няма информация каква е историята на животното и в какви условия е родено и отглеждано до продажбата. Оказва се, че..
Преди дни в София се състоя церемонията по награждаване на печелившите участници в Националното движение "Опознай България - 100 национални туристически обекта" . В списъка на годишната игра с награди участваха общо 2468 притежатели на отличия. Тази година участниците в движението се увеличават с около 50 000, а от създаването му през 1966 г...
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..