Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Първи наблюдения на Института за развитие на публичната среда

Преди изборите: Най-предпочитаната медия за реклама - в. "24 часа", най-търсещата реклама партия - ГЕРБ

| Интервю
Снимка: БГНЕС

Най-предпочитаната медия за политическа реклама преди изборите е в. "24 часа", а най-търсещата такава реклама партия е ГЕРБ. Това показват първите наблюдения на Института за развитие на публичната среда. Организацията следи всяка кампания - как спазват задълженията си по закон партиите и медиите във връзка с политическата реклама.

Пред БНР Лилиан Никифорова от института обясни, че следят 39 медии - радиа, телевизии, печат, електронни медии. 25 от тях вече имат публикувани договори.

"В последните няколко избора в. "24 часа" започна традиционно да се появява на челно място в първите 10 дни от кампаниите. Той продължава да е предпочитан. В него инвестират както по-големите традиционни партии, така и по-малки субекти. "24 часа" разбива мита за това, че печатът си е отишъл", коментира Никифорова и посочи, че челното място на вестника не ги е изненадало.
 
По думите й двете големи частни телевизии - bTV и Нова телевизия, нямат договори в началото на кампанията. Политическите партии залагат на реклама там в последната седмица, отбеляза тя. 

"Евроком" е привлякла около 110 хил. лв. в тази първа засечка на този мониторинг, каза Лилиан Никифорова. По думите й телевизията продължава да сключва и т.нар. безвъзмездни договори за отразяване. 

Тя напомни, че по време на местни избори медийни пакети няма. 

"Първите 4 места са заети от парламентарно представените партии, които разполагат и с най-голям ресурс - ГЕРБ, ПП, "Възраждане" и БСП. 3 от тях са насочили средствата към разнообразни медии. Прави впечатление, че партия "Възраждане" е насочила над 70% от средствата, похарчени на този етап, към телевизия "Евроком"", отбеляза Никифорова. 

Според нея медийният мониторинг при местни избори е особен, защото всички партии и коалиции, регистрирани на национално ниво, влизат в много разнообразни местни коалиции. Ние не сме напълно наясно как са разпределени парите вътре в коалицията, подчерта тя. 

По думите й към момента участниците са похарчили 830 хил. лв. без ДДС. Към същия момент на миналите местни избори през 2019 г. те са били около 750 хил. Имаме около 20% повече, посочи Никифорова, но обясни ръста с инфлацията. 

Цялото интервю чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Маргарита Асенова: Байдън имаше лоша вечер, но Тръмп не беше добър президент

Байдън имаше лоша вечер, но Тръмп не беше добър президент. Това заяви пред БНР Маргарита Асенова, Фондация "Джеймстаун", Вашингтон. Анкета, проведена от CNN след кандидатпрезидентския дебат, показва че Доналд Тръмп е победил  Джо Байдън в зрителските предпочитания.   Според данните, изнесени от телевизията, която беше домакин на дебата, 67% от..

публикувано на 29.06.24 в 15:25

Михаил Кръстев: За да има стабилно управление, трябва да има ясен победител

Ясно, че е оттук нататък ще видим опит да се възпроизведе в един или друг вариант това, което беше досега - много тежко компромисно, много лабилно и много нестабилно мнозинство в парламента, което да се опита да формира и излъчи редовно избрано правителство. Това мнение изрази пред БНР журналистът и водещ на "Контракоментар" Асен Генов. „Не видяхме и..

обновено на 29.06.24 в 14:52
Владимир Путин

Таймс: Убийства, преврати и хаос: от кухнята на тайната шпионска война на Путин срещу Европа

“Убийства, преврати и хаос: от кухнята на тайната шпионска война на Путин срещу Европа", така е озаглавен обширен материал във вестник "Таймс", в който се споменава и България като благодатна почва за набиране на сътрудници. Операциите на Москва ескалираха в целия континент, от наемането на главорези за удари в симпатизиращи страни до масивни..

публикувано на 29.06.24 в 14:19

Да задминеш „Майкрософт“ и „Епъл“ (макар и за кратко)

Бърз скок в цените на акциите и - макар и само за няколко дни - първото място в списъка с най-скъпите компании в света на американския широкообхватен индекс Стандард енд Пуърс 500. Това се случи миналата седмица с американската технологична компания „Енвидиа“, чиято стойност надхвърли три трилиона долара. Само преди няколко месеца беше оценявана на..

публикувано на 29.06.24 в 14:00
Общобългарският културен център в Одеса

Българският дух в Общобългарския културен център в Одеса

Българите в Одеска област на Украйна са 150 000, като според последното официално преброяване в самата Одеса около 50 000. Важно място за тях е културният център, където се събират, общуват, творят и учат децата на езика. Общобългарският културен център в Одеса има вече 25 годишна история. Залите му са пълни с изкуство -..

публикувано на 29.06.24 в 13:59

С между 10 и 45% ще намалее размерът на предоставяните обезпечения на българските IATA агенции от септември

Разходите за поддържане на туристическите агенции оторизирани да издават самолетни билети в България ще намалеят с до 45% от 01 септември 2024 г. Това стана ясно по време на 23-та годишна среща на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, която се проведе в Кюстендил. С между 10 и 45% ще намалее размерът на предоставяните..

публикувано на 29.06.24 в 13:43

"Морско дело и рибарство" е една от най-успешно усвоимите програми

Програмата за "Морско дело и рибарство" е една от успешно работещите програми, финансирани от Европейския съюз.  За отминалия програмен период е ефективно усвоен почти 100 % от бюджета й , който е в размер на 200 млн. лв .   Кои са хората, които са положили и продължават да полагат много лични усилия , за да вложат смислено..

публикувано на 29.06.24 в 13:35