"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Правителството на Кипър предоставя 100 000 фиданки безплатно на обществеността през започващата днес "Седмица на дървото". Акции за залесяване и други събития като част от борбата с климатичните промени ще се проведат във всички области в страната, обявиха от екоминистерството. "Фестивал на дървото", с който по традиция се открива седмицата, се провежда..
" Доц. Наталия Киселова е възможно най-подготвеният кандидат в тази ситуация. БСП най-малко може да бъде обвинена в някакво задкулисие, в налагането на кандидат, който ще обслужва нечии интереси". Това заяви пред БНР Иван Иванов от БСП. Според него Бойко Борисов е проявил разум с решението ГЕРБ да подкрепи кандидатурата на доц. Киселова..
Франция предупреди за сблъсък с Великобритания за мигрантите през Ламанша, ако не бъде установен законен маршрут за търсещите убежище на Острова, съобщава "Сънди телеграф". Брюно Ретайо, новият френски вътрешен министър, предупреди, че Великобритания вече не може да "възлага на подизпълнител" охраната на границата на Ламанша с Париж. Ретайо заяви, че..
Румъния гласува днес на парламентарни избори. Изборният ден, който започна в 7 часа, преминава спокойно, без сигнали за сериозни изборни нарушения и при избирателна активност от 12% - по-висока спрямо същия час по време на вота преди 4 години. Над 2.1 милиона румънци са гласували до момента в страната и чужбина. Днешните избори се смятат за..
Ако някоя от политическите формации признава изборите за демократични, означава, че участва във формацията на Делян Пеевски . Това каза пред БНР депутатът от Алианса за права и свободи (АПС) Рамадан Аталай. ПП-ДБ няма да подкрепи кандидат за председател на НС без подпис на декларацията за санитарен кордон По думите му "ДПС-Ново начало" е..
Форум на тема "Образование, култура и спорт“ се провежда днес в Силистра. Специален гост на събитието ще бъде президентът на РБ Румен Радев. В програмата му се включени среща с кмета на Силистра Александър Сабанов и неговия екип, както и посещение на Римската гробница в града, чийто стенописи са сред най-блестящите образци на този вид..
В Сирия частите на армията са се изтеглили от град Алепо, след като градът стана обект на офанзива от противници на президента Башар Асад. По данни на Сирийския център за наблюдение на човешките права бунтовниците, водени от джихадистката групировка "Хаят Тахрир аш Шам", не са срещнали почти никаква съпротива от правителствените сили. Те са овладели..
Стотици населени места са на воден режим. Потърпевши са около 200 хил. души към момента. В някои села имат вода по 2-3 часа на 5 дни. Най-тежка е..
"Атанас Атанасов е възможност да преговори за създаване на управленско мнозинство . Бихме го подкрепили само ако започнем преговори за мнозинство...
"Може би скоро ще има преговори между Москва, Анкара и Техеран. Сирия ще бъде основна тема". Това заяви пред БНР Руслан Трад, военен анализатор от..