"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Американският президент Джо Байдън забрани офшорните сондажи в огромна зона от крайбрежните райони на САЩ, две седмици преди Доналд Тръмп да встъпи в длъжност. В изявление на Белия дом се казва, че декларацията защитава повече от 625 млн. акра водни площи, предадоха световните агенции. Забраната обхваща цялото атлантическо крайбрежие и..
Служебният премиер Димитър Главчев заяви, че правителството е изпълнило задълженията си, като е внесло в парламента проектобюджет за 2025 година, предаде БТА. По думите му, Народното събрание е имало три възможности - да го приеме, да го прекрои или да го отхвърли, но депутатите са излезели в Коледна ваканция. "Когато внасяхме бюджета,..
Продължава разчистването на Троянския проход през пътя Троян - Кърнаре, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Преминаването през него бе временно ограничено за всички моторни превозни средства след снеговалежите в края на декември. В най-високия старопланински проход на места преспите достигаха до 2-3 метра. Ако няма силен вятър в..
19-годишният курсант Калоян Калчев от Националния военен университет спаси богоявленския кръст от водите на Янтра във Велико Търново. След светата богоявленска литургия, на площада пред крепостта "Царевец" бригаден генерал Иван Маламов прие военния строй. Беше осветено бойното знаме на Националния военен университет "Васил Левски". С..
Президентът Румен Радев заяви, че ще даде още малко време преди връчването на първия мандат за съставяне на редовно правителство, за да не хвърлят политиците държавата в нови избори. "Политическите партии трябва да спрат да си играят със съдбата на хората", посочи държавният глава, след като вчера от ГЕРБ обявиха, че прекратяват преговорите..
6 месеца без Сергей Джоканов – музикантът, който е автор на незабравими мелодии, включително сигналите на предаването по "Хоризонт" "12+3". Той е значима личност за програмата, защото именно в БНР той създава една част от своите композиции. Днес в Учебно-практическия и изследователски център за компютърно музициране и саунд дизайн..
Районната прокуратура в Сливен днес се самосезира по случая с танцуващите с бебета във видеоклип медицински лица от Неонатологичното отделение в МБАЛ "Д-р Иван Селимински". Ще се проверяват дали с действията си двете медицински лица са застрашили живота и здравето на бебетата. От днес в болницата се очаква да започне и проверка от Министерство на..
Светла Тошева е литературовед, посветила много оригинална статията за поезията на Христо Смирненски. Заглавието е " Живописната палитра в поезията на..
За първи път се внася Закон за бюджета, който не отговаря на законодателната рамка , т.е. той е незаконосъобразен и не би трябвало да може да бъде..
В първото издание на предаването "Политически НЕкоректно" през новата година гостуват журналистите Миролюба Бенатова и Генка Шикерова, автори на..