"Има чести аварии на локомотиви и повреда на вагони. Самата инфраструктура не позволява въвеждането на високоскоростни влакове. Работи се по осъществяването. Наличният подвижен състав в момента се движи със скорост, която не е по-голяма от 130 километра в час".
Самият ремонт на инфраструктурата налага да бъде изключена част от техниката, която защитава безопасността, обясни още той.
"Но всичко опира до човешкия фактор, до подготовката на един служител. Почти всички инциденти, както и този в Гърция, са следствие на това, че е допусната грешка от служител, който осъществява тази дейност. Никой не е застрахован, но ми се струва , че в България се работи добре по въпроса. Условията, които са наложени от гледна точка на движение на влаковете и правилниците, които се прилагат, би трябвало да не се допускат подобни инциденти".
В целия сектор на железопътния транспорт най-голям проблем е човешкия фактор, посочи изпълнителният директор.
"Средната възраст е 54-55 години. Самата работа не е много приятна, а започването й не се стимулира и от предлаганото възнаграждение. Средната заплата в БДЖ в момента е около 1170 лева. Няма интерес от страна на младите хора"
Подвижният състав е на над 40 години в по-голямата си част, обясни още инж. Атанасов.
"В момента тече модернизация на 20 броя локомотиви. Стараем се това, което може да се ремонтира, да бъде пуснато в експлоатация".
Изпълнителният директор на БДЖ смята, че се спекулира с 26-те милиона, отпуснати за ремонт и модернизация на 15 стари вагона. По думите му е преведен само аванс от 7 милиона лева. Атанасов коментира и изказване на Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ, който казва, че са закупени 50 мотрисни влака за 184 милиона евро и едва 27 от тях са в експлоатация в момента.
"Закупени бяха 50 броя мотриси и само една от тях беше нарязана на скрап, защото е претърпяла катастрофа. В момента има 49 мотриси. 46 от тях са предадени за ремонт. 30 вече се експлоатират, а 16 чакат да бъдат ремонтирани Има обаче проблем с липсата на някои части".
БДЖ дължи около 50 милиона лева на „Железопътна инфраструктура“ и те се погасяват постепенно, посочи инж. Атанасов. Железниците получават около 250 милиона лева на година от държавата, каза той.
"Около 220 милиона лева субсидия и 30 милиона капиталов трансфер за ремонти"
Той не вижда основание за поскъпване на билетите за БДЖ и отчита увеличаване на пътникопотока с 26% от началото на годината спрямо предходната. Отдава го на цените на горивата.
Инж. Атанасов обясни също, че се работи по вкарването в експроатация на закупените машини за закупеване на билети, за които бяха дадени над 400 хиляди лева.
Атанас Атанасов обясни, че пътува с влак. Семейството му също използва железниците. Той е категоричен, че няма основания да се притеснява от това.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Атанас Атанасов може да чуете в звуковия файл.Цената на петрола на международните пазари се повиши с 5 процента след ракетното нападение на Иран срещу Израел тази вечер. Инвеститорите бяха притеснени от вероятността за широкомащабна война в Близкия изток, в близост до основните находища на черното злато. Високопоставен ирански служител, пожелал анонимност, сподели за Ройтерс, че Русия и Съединените..
Руската армия е окупирала украинския град Вугледар в Донецка област, съобщи блогът Deep State, който следи хода на бойните действия. Депутатът от Върховната рада Алексей Гончаренко потвърди информацията за превземането на града от руснаците и поиска оставката на министъра на отбраната Рустем Умеров. "Загубихме града, който удържахме повече от две..
Случайни минувачи са застреляли с личните си оръжия двамата нападатели, които извършиха тази вечер терористично нападение в Тел Авив, твърди агенция Ройтерс. Нападателите са стреляли и намушквали хората на трамвайна спирка, преди да бъдат неутрализирани. Най-малко шест са жертвите, а ранените - девет. До момента никой не е поел отговорност за..
България остава посветена на споделената мисия да развива потенциала на науката в подкрепа на мира в свят на ожесточена конкуренция и за позитивното развитие на нашите общества. Това заяви държавният глава Румен Радев на церемонията в Женева по случай отбелязването на 70-ата годишнина от основаването на Европейската организация за ядрени изследвания -..
За втори път за последните шест месеца Иран извърши масирано ракетно нападение над Израел. Въздушната тревога над Израел продължи по-малко от час. Близо 200 ракети са били изстреляни по Израел, твърди армейското радио. Част от тях, по непотвърдена информация, са били прехванати в небето над съседните Сирия и Йордания. Няма данни за поражения и..
За ожесточени престрелки в Бейрут съобщават тази вечер очевидци, цитирани от Ройтерс. Израелската армия предприе сухопътна операция в южните покрайнини на Ливан като декларира, че иска да унищожи тунелите и други инфраструктурни обекти на групировката "Хизбула", за да предотврати нейни атаки през границата. Израелски военен говорител бе категоричен, че..
Още 80 наши сънародници от Ливан кацнаха благополучно на летище София с правителствения самолет. С тях броят на евакуираните вчера и днес българи достигна 169. С вчерашния първи полет бяха прибрани 89 български граждани и членове на техните семейства. На летище София пристигна първата група българи, евакуирани от Ливан По-рано днес:..
РИОСВ-София лъжат за река Струма! Това заяви пред БНР Димитър Куманов, сдружение "Балканка". От екоинспекцията съобщиха, че е у становен източникът на..
Днес е крайна дата, на която всички земеделци очакват да получат т.нар. украинска помощ . Според съпредседателя на Националната овцевъдна и козевъдна..
Добре би било и площадът, и катедралата да се преименуват от "Св. Александър Невски" на "Св. Иван Рилски" . Това мнение изрази пред БНР историкът проф...