Мнението е на Дору Драгомир, председател на Двустранната търговска камара България - Румъния, която има офиси в София и в Букурещ.
По думите му около 4 милиона румънски граждани пътуват през България до Гърция и до Турция, особено в разгара на сезона на отпуските, а България е сред дестинациите за екскурзии и почивки за румънците.
"Предложихме на властите и в двете страни да се създаде зелен коридор за пътуващите по работа и бизнес в рамките на граничните пунктове, но идеята ни не срещна подкрепа. Не се разбрахме и по предложението за абонаментна такса за преминаване по моста, както и за електронното плащане на таксата за моста. Но не се отказваме да търсим решение на проблема. Всъщност в момента има малко известна в България възможност за закупуване на ваучери, с които да се плати предварително таксата за моста при излизане от Румъния и така да се намали част от чакането на границата. Работим и за подобряването инфраструктурата, която свързва двете страни. Мисля, че ако имахме десет моста над Дунава, със сигурност нямаше да е проблем да се пътува между Румъния и България", допълни Драгомир в предаването "12+3".
До момента конкретни действия за строителство на нови мостове няма. Но когато изобщо говорим за инфраструктура, трябва да кажем, че не става дума само за мостове. Трябва да решим и как, когато тези съоръжения бъдат построени, ще се свържат с останалата част от страните ни. В момента Румъния в южната си част и България в северната си нямат реална инфраструктура за свързване на мостовете, когато те бъдат построени. Вторият мост при Русе - Гюргево може да е факт, но въпросът е от Русе къде ще отива трафикът, защото в района няма магистрала, няма скоростен път.
България и Румъния не са държави от Шенгенското пространство и това е сред причините за образуващите се опашки по граничните пунктове. Има идеи за създаване на т.нар. мини шенгенско пространство между България и Румъния, но има коментари, че от правна гледна точка това не е възможно. Но доколко според бизнеса такава идея е реалистична?
Аз също имам информация, че създаването на т.нар. мини Шенген не е възможно. Да не забравяме, че причината Румъния и България да са извън Шенгенската зона са проблемите им с корупцията. Но извън това мисля, че ако на междуправителствено ниво има интерес, то може да се намерят решения, за да се увеличи възможността за бърз транспорт. Що се отнася само до Румъния и България някои от стъпките в тази посока вече са направени. Така на границата между Русе и Гюргево вече има зелена линия за малките камиони и преминават много по-бързо. Обсъждат се и въпросите за възобновяването на фериботната линия между Русе и Гюргево. Водят се и разговори с Министерството на транспорта на Румъния за въвеждане на електронно плащане на таксите за моста и продължаваме да търсим най-доброто решение за държавата и за бизнеса. Сега въпросът е колко бързо ще успеем да продължим с това.
Над три милиона и половина украинци са пристигнали или са преминали през България от началото на войната до сега, а близо 200 000 души са намерили тук временния си дом. Това обяви Ана Тертична от посолството на Украйна у нас, която участва в организирана от Центъра за изследване на демокрацията кръгла маса за връзката между дезинформацията и насилието над..
Маслото и олиото са стоките, които най-много са поскъпнали през годината. Между 3 и 5 лв. за литър олио ще се движи цената на дребно до новата реколта. Стойността на малката потребителска кошница, в която влизат 27 основни продукти, не се променя в сравнение с 2023 г., съобщи за БНР Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по..
Във Велинград се очаква се днес да бъдат оповестени резултатите от повторните проби, които бяха взети от поставените под карантина над 1700 овце. Напрежение възникна при опита на БАБХ да вземат нови проби за чума по овцете Ако пробите потвърдят наличието на чума, в началото на следващата седмица ще се пристъпи към принудителното..
ПП-ДБ няма да подкрепи кандидат за председател на Народното събрание без подпис върху декларацията за санитарен кордон. Това заявиха лидерите на коалицията ПП-ДБ, след като парламентът не успя да избере председател за осми път. Съпредседателят на ПП–ДБ Кирил Петков коментира: "Ние няма да подкрепим кандидат на никоя партия, която не..
"Виждах, че нещо не е наред. Чувствах се изморена, постоянно ми се плачеше, беше ми тежко. Мога да определя състоянието като малко по-лежерна форма на отчаяние". Това разказа пред БНР Светла Чимчимова, социален работник във фондация "За нашите деца", сътрудник на редакция "Хумор и сатира" на Националното радио. Тя преминава през състоянието на..
Стотици населени места са на воден режим. Потърпевши са около 200 хил. души към момента. В някои села имат вода по 2-3 часа на 5 дни. Най-тежка е ситуацията в областите Плевен и Ловеч. Подобно е положението и в Шумен. Притеснения има и в областите Сливен и Ямбол, където засега режим на водата има само в някои села. Изпълнителният директор на..
И осмият опит за избор на председател на 51-вото НС се провали. От ГЕРБ обявиха, че оттеглят номинацията си на Рая Назарян и така кандидати за поста останаха трима - Петър Петров от "Възраждане", Наталия Киселова от "БСП - Обединена левица" и Силви Кирилов от "Има такъв народ". Нито един от тях не успя да събере нужната подкрепа...
В Плевен откриват Празника на пчелните продукти. Пчелари от областта ще предложат в специалните шатри пред зала "Катя Попова" мед, пчелни продукти,..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
В посолството на България в Лондон професор Бетани Хюз представи откъси от новата си серия по BBC - Wonders of Bulgaria – "Съкровищата на България"...