Уникалната изложба на Едгар Дега във Велинград е отворена за посетители и в днешния почивен ден. Експозицията се показва за първи път в България, като преди това, при изключително висок интерес, е била представена в Полша, Литва и Словакия.
Едгар Дега е един от най-ярките представители на импресионизма. Той е роден в Париж през 1834 година и по едни уникален за времето си начин представя своето усещане за живота на френското общество.
За първи път в България могат да се видят 34 оригинални произведения на великия импресионист. Илюстрации, рисувани от Дега с непозната за времето си техника, са представени в Историческия музей във Велинград.
Това са единствените илюстрации, рисувани някога от Дега. Направени са специално за книгата на неговия добър приятел и писател Людовик Халеви "La famille Cardinal" в периода 1877-1878 г.
Сатирата Халеви показва живота зад кулисите, духовната търговия, интригите и интимността на висшето общество и кариерното развитие на балетните танцьори. И тъй като авторът разказва за всичко това в първо лице, Дега го включва в девет от илюстрациите си.
През целия си творчески път Дега експериментира и провокира. В края на живота си той оставя 2 хиляди пастелни и маслени картини, акварел и още 150 скулптури. 34-те илюстрации, които са изложени във Велинград, показват многопластовия творчески потенциал на Дега и изострената му гражданска сетивност.
В събота, 21 септември, в София започна шестото издание на фестивала за камерна музика "Камералия". То ще продължи до 9 октомври и включва общо пет концерта под надслов "Камерната музика като страст". Втората изява е на 24 септември в Софийската градска художествена галерия. Тя е на част от своеобразния диптих, с които фестивалът поставя акцент..
"Творението е красив организъм, съставен от множество форми, безброй същества. Но като че ли рядко виждаме неговата същност, скрита от собствените ни проекции – желания и страхове. А в страха и желанията си се опитваме да капсулираме битието, да го геометризираме и класифицираме. А защо след това да не почерпим от благата му и да отстраним неудобствата?..
Институтът за съвременно изкуство в София открива тази вечер изложбата "Спътници в историята" на Джихан Ел-Тахри и Радостин Седевчев. "Програмата, която озаглавихме тази година "Живот заедно", е част от проекта "Суперпозиции" 3, започнат от института преди 3 години. Всяка година се кани нов куратор, който предлага една тема", обясни пред БНР..
София се присъединява към големите европейски и световни центрове, домакини на атрактивни международни изложения за съвременно изкуство. Sofia Art Fair ще се проведе от 3 до 6 октомври в София Тех Парк. В изложението ще участват галерии и колективи, които представляват над 70 автора, творящи в най-разнообразни художествени стилове. БНР е медиен..
Визуалният артист Елена Филипчева представя изложбата си FAKE PHOTO EXHIBITION в One Gallery. "Съвременният разговор се води в посока фалшиви новини, фалшиви профили, фалшиви стоки, дори фалшиви хора. Не исках да заблуждавам зрителите за това какво ще видят. Исках те сами да изградят своята фабула и да интерпретират. Аз съм..
Композиторът Георги Андреев, ръководител на оркестъра в Националния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев", гради творчески връзки и със Симфоничния оркестър на БНР от много години. На 27 септември в зала "България" неговата пиеса "Земя на рози" за гъдулка и оркестър ще открие първия концерт от новия сезон на състава, а самият автор ще бъде и солист. Другите..
Есента носи в себе си някаква мъдрост. Придава отвън и отвътре усещането за нещо топло и уютно. Есента е обръщане към себе си, някакъв особен инсай д, в който като филм се прожектират спомените ни, случките и преживяванията. Появяват се картини, все още ясни и неподправени. И ние сме в синхрон с времето, леко отпочинали, леко уморени. Вече не..
Решението е добро за Албания, не е добро за Северна Македония. В България нямаме основание за потриване на ръце . Това мнение изрази пред БНР..
Новите технологии да се вкарват разумно, а не на основата на идеология. За това призова в ефира на БНР Кузман Илиев, икономически експерт и..
Затварянето на въглищните централи не е административно, а е пазарно, те не могат да издържат на пазара, не са конкурентоспособни . Това каза..