Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бивш бургаски депутат започва кампания под мотото „Не претоварвай“

Йордан Апостолов: Фирмите превозвачи плащат на ДАИ, за да не глобяват претоварените камиони

ДАНС трябва да провери кантарите на зърнопроизводителите, защото там е отчетено реалното тегло, казва Апостолов

Бивш бургаски депутат Илчо Доганов започна кампания под мотото „Не претоварвай“ в отговор на масовата практика тежкотоварни автомобили да превишават количеството на стоката, която превозват. Протестиращите от Айтос продължават да настояват да не се  допуска преминаването през града на  тирове след тежката катастрофа там. В страната от години действа схема за претоварване на камионите, пред която контролните органи и институциите си затварят очите. А това е така, защото заплащането на шофьорите е на тон стока.


Жители на Айтос продължават с протестите с искане да се изгради обходен път в района

„Ние сложихме стикери на нашите коли - „Аз не претоварвам“. Има закони и трябва да се спазват. В България има най-много 60 куб. гондоли на определен брой камиони. Тези гондоли са за леки товари – слънчоглед… Тоест те се купуват тези гондоли и експлоатират с цел печалба…те се претоварват и така е от години. Предлагал съм да има законодателни мерки  - глобите при товар до 45 тона да са високи, а от там нагоре да се свалят номерата на камиона за три месеца, тогава да видим как ще нарушават закона. Това е – кариерите, зърновозите и солта през зимата претоварват. А държавата абдикира от този проблем“, заяви в "Преиди всички"  Доганов.

Според източници на „Хоризонт“ камионът, при който загинаха хора, е бил претоварен вместо с 25 тона е бил натоварен с 41 тона зърно и при движение с превишена скорост е причинил катастрофата.

„Аз отговорно твърдя, че от години фирмите превозвачи в този бранш си плащат, който и служител да питате на ДАИ ще ви го каже, защото тези малки екипи от по 5 човека на ДОИ, които проверяват по пътищата на терен , те много добре занаят, че ако спрат дадено превозно средство, което е претоварено, но то си е платило, те веднага получават указание този камион да бъде освободен и фактически глоби понасят само тези, които не са склонили глава“, посочи пред БНР зърнопроизводителят Йордан Апостолов за бизнеса с претоварените товарни камиони.

„Аз съм убеден, че никой от тези мобилни екипи няма да излезе и да го потвърди това нещо. Защото на един такъв инспектор, който написа доклад за такова нарушение, му беше подпален автомобила. Така че никой няма да потвърди, че има списъци до ДАИ с камионите, които не трябва да бъдат спирани…“, каза още Апостолов.

По думите му чрез ТОЛ-системата също не се постига този контрол на камионите, които са претоварени, като това да става автоматично, без те да бъдат спирани за проверка.
"Аз още миналата година съм написал заповед, че от базата при нас няма да излизат камиони с тегло повече от 40 тона. И тази година превозвачите бяха учудени, че искам да спазя закона, отказаха в началото да товарят, но като постояха два часа, в крайна сметка изпълниха своята задача...", разказа още Апостолов.

Според него всички по веригата са отговорни законодателството да се спазва.
"Органите като ДАНС също трудно хващат нарушителите, защото товарът се кара на две части - до т.нар. "магазии" / междинна база по пристанища/  до там се кара превотарено.
Там се разделя пътят на зърното на две и камионът тръгва към пристанищата на Варна и Бургас вече с товар в допустимата маса.
Така, че по документи няма нарушение. ДАНС може да провери кантарите на зърнопроизводителите - защото на кантара излиза това тегло, което е натоварено на камиона", заяви още Йордан Апостолов.
Още по темата в звуковите файлове.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

От полето до масата: Какви са проблемите, за да стигнем до тук?

За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги у нас. Фокусът е подкрепа на малките и семейни магазини . Хората обаче се оплакват, че там цените са още по-високи .  Втори бойкот на големите търговски вериги у нас Организатори на бойкота: Подкрепете квартални магазини и семеен бизнес! "Не може да говорим само за веригите...

публикувано на 20.02.25 в 09:13

Втори бойкот на големите търговски вериги у нас

За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги. Организаторите апелират потребителите да подкрепят малките магазини и българските производители, които, по думите им, "ежедневно биват мачкани от веригите". 7,9 милиона лева спад в оборота на търговските вериги – това е равносметката след бойкота от 13 февруари. Правителството..

публикувано на 20.02.25 в 08:40
Деца, използващи вейпове

Забрана на вейповете: Ще доведе ли това до разцвет на черния пазар?

Държавата обеща да стовари цялата си репресивна сила върху диларите на дрога . Това е една от новините след вчерашния Консултативен съвет за национална сигурност при президента.  След КСНС за наркотиците: Ще бъдат предложени промени в нормативната база Рекламата на вейп устройствата да бъде забранена, поискаха пък родителски организации и..

публикувано на 19.02.25 в 14:44
Снимката е илюстративна.

6.4 милиарда лева е заложеният дефицит в проектобюджета

6,4 милиарда лева е планираният дефицит за настоящата година, което прави три на сто от брутния вътрешен продукт на касова основа.  Това става ясно от публикувания от Министерството на финансите проектобюджет за годината и структурния план до 2028-ма.  Малко преди 23 часа снощи, на сайта на министерството бяха публикувани документите.  За целия..

публикувано на 19.02.25 в 01:55
Милена Николова и Гергана Ефремова

Назря ли моментът за нова философия на учебните програми?

" Учебните програми имат нужда от много сериозна актуализация . Промените, които се правят, са абсолютно козметични, на парче – отпадане на някой термин, местене на материал от един клас в друг, което не е реална промяна. Има нужда от концептуална, философска промяна на учебните програми, така че да бъдат фокусирани върху уменията,..

публикувано на 18.02.25 в 10:58

ИПБ: Институциите мълчат за решение на Съда на ЕС за компенсаторните такси на пътя

Повече от 2 месеца институциите у нас – АПИ, националното ТОЛ-управление, МРРБ и МС, мълчат за осъдително за България решение на Съда на Европейския съюз по делото "Екострой", което е постановено на 21.11.2024 г. С решението разпоредбите на Закона за пътищата и Закона за движението по пътищата, касаещи налагането на административни наказания и..

публикувано на 18.02.25 в 09:28
Проф. Николай Ненов

Проф. Николай Ненов: Не съм чувал за инициатива да се откажем от сесията на ЮНЕСКО, работи се

Не съм чувал за такава инициатива - да отменим домакинството ни на предстоящата сесия на Комитета за световно наследство на ЮНЕСКО, която трябва да се проведе в София. Не знам да има някакви притеснения или страната ни да реши да се откаже .  Това заяви пред БНР избраният за председател на форума проф. Николай Ненов - директор на Регионалния..

публикувано на 17.02.25 в 12:13