Апостол Карамитев изигра култовата си роля на Глумов в постановката „И най-мъдрият си е малко прост” от Островски. Премиерата е била в Народния театър през 1961 година. Тогава Снежина Танковска е само на 10 години, но гледа спектакъла с родителите си и се влюбва в театъра завинаги. Нейното признание чухме през април 2015 -година в Модерен театър по време на представянето ѝ на Форум КЛЮЧ - мотивационно събитие, което събира и дава сцена на хората, променящи България.
Пак тогава проф. Снежана Танковска каза пред събралите се предимно млади хора в публиката:
"Никога не съм възприемала театъра като едно определено място, в което влизаме, за да правим представление или в качеството си на публика, защото и ние гледаме представленията на своите колеги, даже своите собствени, което е най-трудното нещо и на никого не го желая - да седиш в салона и да гледаш представлението, което си правил, и да не можеш да се намесиш, да станеш и да промениш нещата така, както се случва, когато е репетицията".
Деян Донков, Йоана Буковска, Филип Аврамов, Емануела Шкодрева, София Кузева, Елжана Попова, Андрей Баташов и Теодора Духовникова са само малка част от най-популярните български актьори, завършили НАТФИЗ при проф. Снежина Танковска. През годините, освен че е водила актьорски класове, тя беше и директор на Учебния театър, заместник-ректор на академията, както и три пъти декан на Факултета по сценични изкуства.
Проф. Танковска е режисирала спектакли в различни столични театри, както и няколко пъти в Централната академия за драма в Пекин. В последните 10 години тя беше гост-преподавател в Китай. През 2019-а тя режисира в Пекин спектакъла „Бялата змия“. Проектът беше на ЮНЕСКО и в него участваха 12 световни училища по изкуства, включително и двама студенти от НАТФИЗ. Благодарение на нея нашата театрална академия включи идеи от източния театър в системата за обучение.
Тя неведнъж е цитирала Брехт, според когото актьорите не трябва да създават илюзията, че това, което правят на сцената, е истинският живот:
"Истинският живот е навън и той е захранил това, което ние правим на сцената, и го правим не сто процентово, правим го поне 110% автентично и чрез конкретното желание, чрез това, което правим, да се намесим в живота, който живеем навън и който живеят хората около нас".
"Надявам се да съм успял да повиша залога и усилията на студентите, както малко повече от минимума, който тя щеше да им даде, да ги провокира. Много често се сещах по време на репетициите за всички нещо, които и аз, и те са научили от нея, и това беше много важно и вдъхновяваше работата и насочваше усилията още по-конкретно".
По думите му постановката е изпълнена със силни реплики и думи, правещи паралел с много неща, които в момента се случват около нас.
"Енергията, която струи от студентите на сцената, се надявам и поне така усещам, че е много силна и в някои моменти дори респектираща и неочаквана, за което съм много щастлив и се надявам те да продължат да държат нещата под контрол и да водят действието напред в името на това да разкажем тази история по този начин, който беше поставен в началото като посока от проф. Танковска, а в последния етап - конкретизиран от мен", подчерта Боян Арсов.
Повече можете да чуете от звуковите файлове.В събота, 21 септември, в София започна шестото издание на фестивала за камерна музика "Камералия". То ще продължи до 9 октомври и включва общо пет концерта под надслов "Камерната музика като страст". Втората изява е на 24 септември в Софийската градска художествена галерия. Тя е на част от своеобразния диптих, с които фестивалът поставя акцент..
"Творението е красив организъм, съставен от множество форми, безброй същества. Но като че ли рядко виждаме неговата същност, скрита от собствените ни проекции – желания и страхове. А в страха и желанията си се опитваме да капсулираме битието, да го геометризираме и класифицираме. А защо след това да не почерпим от благата му и да отстраним неудобствата?..
Институтът за съвременно изкуство в София открива тази вечер изложбата "Спътници в историята" на Джихан Ел-Тахри и Радостин Седевчев. "Програмата, която озаглавихме тази година "Живот заедно", е част от проекта "Суперпозиции" 3, започнат от института преди 3 години. Всяка година се кани нов куратор, който предлага една тема", обясни пред БНР..
София се присъединява към големите европейски и световни центрове, домакини на атрактивни международни изложения за съвременно изкуство. Sofia Art Fair ще се проведе от 3 до 6 октомври в София Тех Парк. В изложението ще участват галерии и колективи, които представляват над 70 автора, творящи в най-разнообразни художествени стилове. БНР е медиен..
Визуалният артист Елена Филипчева представя изложбата си FAKE PHOTO EXHIBITION в One Gallery. "Съвременният разговор се води в посока фалшиви новини, фалшиви профили, фалшиви стоки, дори фалшиви хора. Не исках да заблуждавам зрителите за това какво ще видят. Исках те сами да изградят своята фабула и да интерпретират. Аз съм..
Композиторът Георги Андреев, ръководител на оркестъра в Националния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев", гради творчески връзки и със Симфоничния оркестър на БНР от много години. На 27 септември в зала "България" неговата пиеса "Земя на рози" за гъдулка и оркестър ще открие първия концерт от новия сезон на състава, а самият автор ще бъде и солист. Другите..
Есента носи в себе си някаква мъдрост. Придава отвън и отвътре усещането за нещо топло и уютно. Есента е обръщане към себе си, някакъв особен инсай д, в който като филм се прожектират спомените ни, случките и преживяванията. Появяват се картини, все още ясни и неподправени. И ние сме в синхрон с времето, леко отпочинали, леко уморени. Вече не..
Постоянно има дежурни, които се занимават с това да не позволят отношенията между София и Скопие да вървят напред . Това заяви пред БНР бившият..
Решението е добро за Албания, не е добро за Северна Македония. В България нямаме основание за потриване на ръце . Това мнение изрази пред БНР..
Победата на регионалните избори в провинция Бранденбург не се дължи на канцлера Олаф Шолц, а на кандидата за министър-председател Дитмар Войдке..