От неправителствената гражданска организация „Спаси София“ внесоха мотивирано предложение до МВР, МОСВ и Министерството на транспорта за сериозно ускоряване на процедурата по премахване на изоставени автомобили.
Нарастващият брой на регистрираните автомобили през последните години затруднява както пътния трафик в големите градове, така и паркирането в кварталите. Проблемът е особено остър в столицата, където автопаркът нараства интензивно. Изоставените автомобили често са с изпочупени стъкла, разграбени и пълни с боклуци.
„Седи на капли и никой не го вдига. Организацията е под всякаква критика“ – това мнение от анкета на „Хоризонт“ обобщава позицията на мнозина от жителите на София, за които гледката на стари, разбити изоставени автомобили е ежедневие.
„Трябва да се вдигат. Не е коректно спрямо останалите хора, които няма къде да паркират. Тези коли явно не се ползват.“
„В този огромен град, в тези презастроени квартали друг начин няма“, смятат други от анкетираните.
Съгласно действащите правила сега, за да бъде премахнато изоставено МПС от градската улична мрежа, трябва да са изминали две години от последния годишен технически преглед на автомобила. От „Спаси София“ предлагат срокът да се скъси 3 месеца, а срокът за репатриране на автомобила след стикиране от сегашните три месеца да се намали на 1 месец. Вече е налице първото положително становище от МВР, което подкрепя намаляването на сроковете.
Според Бонев предложенията за скъсяване на сроковете биха довели до това само 4 месеца след изтичането на срока на техническия преглед на видимо изоставен автомобил, той да бъде отстранен от публичното пространство.
Наредбата трябва да се промени първо на национално ниво, текстовете на общинската наредба могат да се променят едва след това, уточни Борис Бонев.
Има сериозен проблем с контрола в момента, потвърди той. Ако следват правилата, районните кметове трябва да сформират комисия с участието на Столичния инспекторат, главния еколог на района и други лица. Практиката показва, че има проблем със събирането на тези хора, затова често само един човек обикаля и маркира изоставени автомобили.
Планира се да се улесни процедурата по стикирането на изоставени автомобили, след което те да се репатрират до специален паркинг и ако в определен срок не бъдат потърсени от собствениците си, да бъдат разформировани, поясни общинският съветник.
Сред основните причини за изоставянето на автомобилите е фактът, че не е безплатно да се даде колата за скрап и да се дерегистрира, посочи още Борис Бонев. „Това е една дълга, тромава и досадна процедура, която би следвало да се облекчи.“
Сигнали за изоставени автомобили могат да се подават към контактния център на Столичната община - call.sofia.bg, както и към районните кметства и Столичния инспекторат, допълни още Бонев.
Той апелира след скъсяването на сроковете по наредбата жителите на отделните квартали да сигнализират за изоставени автомобили, които да бъдат репатрирани, за да се оптимизира и без това затрудненото паркиране.
Чуйте още детайли по темата от звуковия файл.Не е ясно какво МОН иска да въведе в училище. Това заяви пред БНР Георги Богданов, председател на Националната мрежа на децата, за намерението на МОН да въведе предмет "Добродетели и религии" от следващата учебна година. До 8 май просветното ведомство ще публикува концепцията за предмета. "Явно има политически натиск върху..
В България няма акредитирани органи за контрол, които имат права за технически проверки на съоръженията, поставени в увеселителните обекти. Това пък съобщи пред БНР Ирена Бориславова, директор на ИА "Българска служба за акредитация". Тежко остава състоянието на мъжа, ранен при инцидента в лунапарка в Ямбол Въпросът за необходимостта от..
Фалитите в България растат и процесът ще се задълбочава във все повече сектори, прогнозират икономически анализатори. Проучване на глобален застраховател на търговски кредити показва, че 2% от компаниите ще фалират през тази и следващата година, а все повече ще задлъжняват - всичко това на фона на европейската и световна икономическа криза,..
Международната организация "Грийнпийс" последователно се противопоставя на ядрената енергетика, определя я като опасна, скъпа, замърсяваща и несъвместима с устойчивото бъдеще. "Грийнпийс"-България обаче се обяви за оставане на оборудването на АЕЦ "Белене" в България и ако технологиите са съвместими, това оборудване да се използва в работещите..
Безопасна ли е ядрената енергетика и какви са иновациите в сектора? Темата беше обсъдена наскоро на конференция в столицата, на която се събраха водещи компании в европейската индустрия. "Компанията, която представлявам, е част от групата EDF, от Framatome. Присъстваме в България и се занимаваме с реакторите. Понякога го наричаме..
В базиликата "Св. Петър" в Рим започна поклонението пред тленните останки на папа Франциск, който почина в понеделник. Те бяха пренесени от папската резиденция "Санта Марта", като процесията премина през площад "Св. Петър". Поклонението е свързано с различни ритуали. Базиликата "Св. Петър" отвори врати, с което започна поклонението на..
При престой до 10 дни в болница здравноосигурените пациенти вече ще заплащат по 1 лв. на ден, вместо досегашната такса от 5,80 лв. Това е указано в преходните и заключителни разпоредби на постановлението за изпълнение на държавния бюджет на България за 2025 г. на Министерския съвет. Постановлението е обнародвано в Държавен вестник. Таксата за..
"Вчера по обедно време, беше празничен ден и повечето хора бяха в домовете си – стана това земетресение. След няколко минути последва второ, с висок..
Обществото не е убедено, че бюджетът ще бъде харчен прозрачно. Предвиденото увеличаване на външния дълг поражда съмнения за потенциален корупционен..
Хранене и здраве и хранене след пост - темата коментира за "Нощен Хоризонт" специалистът по хранене и диететика доц. д-р Мария Николова . Доц. д-р..