Сдружение "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия" предлага мерки за преодоляване на транспортната кризата във връзка с коронавируса при транспортиране на стоки и суровини по направлението Турция - България - Сърбия или Румъния в посока Унгария, Австрия или Чехия.
Прехвърлянето на товари от автомобилния към железопътния транспорт ще ускори транспортния процес в условията на коронавирус, подчертават от организацията.
През тази седмица с участието на частни железопътни оператори за товари стартира интермодален железопътен транспорт между Турция и Германия, който ще обслужва всяка една от страните по трасето.
В момента се разчита основно на тежкотоварния автомобилен транспорт и железопътният товарен трафик е недооценен, посочва инж. Мартин Янев - консултант и специалист в "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия".
"Железопътният транспорт предлага гъвкави решения, евтини и същевременно стабилни, които от една страна да гарантират доставките на стоки от първа необходимост, които в момента също страдат изключително много и от друга страна гарантира, след, дай Боже, скорошното излизане от тази ситуация, едно по-бързо възстановяване и завъртане на колелата на икономиката. Решенията, които ние предлагаме и за които ние се борим в момента, са неща, които от доста години насам се обсъждат, но по една или друга причина не са достигнали до конкретни мерки, до конкретни решения", допълни Мартин Янев пред "Хоризонт".
Целта на организацията е развитието на т.нар. интермодален транспорт и то не в следващите няколко години, а скъсяване на сроковете до няколко седмици, подчертава инж. Мартин Янев:
"Това означава директни връзки с хъбовете и пристанищата - от Европейския съюз, от Русия, в това число от Република Турция, които да обезпечат в този момент и в бъдеще една непрекъсната и сигурна верига на доставките. В момента има бизнеси, които дори и в България, опитват да работят, те реално погледнато не могат, защото не могат да си доставят необходимата суровина, съответно не могат да си изпратят необходимата суровина".
В момента инициативата в тази посока основно е на частните железопътни оператори, заяви д-р Людмил Иванов - председател на Управителния съвет на "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия".
До този момент от България за Турция и обратно голяма част от тежкотоварните автомобили се качват на влакове от Пловдив. Това обаче е временно решение. До момента само един от 15-те железопътни оператори за товарни превози в България извършва интермодален транспорт и то само до Румъния.
Железопътният товарен транспорт има необходимост от подкрепа. Конкретните мерки са изброени в писмо до Министерството на транспорта, посочва д-р Людмил Иванов.
"Нашето предложение е Министерството на транспорта да съдейства и да отправи предложение към останалите страни за облекчаване на режимите на придвижване. Също това, което предлагаме на министъра, конкретно за България да направи - първо е необходимо временно за период от една до три години намаляване и премахване на инфраструктурните такси и разходите за енергия за товарните влакове, които возят комбиниран транспорт и контейнери. Евентуално намаляване на част от разходите на операторите по останалата мрежа на страната".
Репортажа можете да чуете в звуковия файл.
Правителството ще чака европейските данни за инфлацията, които излизат на 24 февруари, за да знае "дали да се напъва" с бюджета , а финансовият министър Теменужка Петкова ще получи негативен знак за еврозоната в понеделник. Това прогнозира пред БНР Георги Кадиев, бивш заместник-министър на финансите, лидер на партия "Нормална държава"...
" Мъск е оръжие в ръцете на Тръмп, целта на което е да се постигне огромно съкращаване на разходите в държавния бюджет на САЩ , който е трилиони долари и със сигурност има много места, където може да бъде съкратен". Това заяви пред БНР Вени Марковски, съосновател и председател на Българското интернет общество. Тръмп: Наредих на Илон Мъск да..
Ще спасим ли малките квартални магазинчета, ако на 13-ти февруари не посетим големите търговски вериги? Няколко организации призоваваха за общонационален бойкот на търговските вериги и хранителните магазини този четвъртък. Заради високите цени те приканиха хората да не пазаруват на въпросната дата в големите вериги, по примера на Хърватия и други..
Случай като този от село Брезе следва да бъде сигнал . Той трябва да ни покаже, че промяна трябва да има и по отношение на законодателството, и по отношение на модела на финансиране . Това заяви пред БНР зам.-председателят на УС на Националното сдружение на общините и кмет на Троян Донка Михайлова след трагичния случай в девинското село..
Когато излезе проектобюджетът, ще видим дали той е реалистичен или е " история, която управляващите ще опитат да продадат на ЕК и ЕЦБ , за да не бъдат съдени, че са се провалили с фискалния показател и да остане единствено инфлационният" при кандидатстването за еврозоната. Това мнение изрази пред БНР журналистът Стефан Антонов. "Нямам..
Млада жена от Горна Оряховица се бори с онкологично заболяване и се нуждае от сериозна финансова подкрепа. За лечението на 45-годишната Габриела Лазарова в турска клиника са нужни близо 400 000 евро. Хората от родния ѝ град са обединени да помогнат на Габи за втори път да пребори рака и провеждат различни благотворителни инициативи...
Ако сте се събудили с главоболие след вчерашния празник, това най-вероятно е от изпития алкохол . За процеса на разграждане на алкохола от организма и..
"Може да се надяваме да не е така, но не трябва да си затваряме очите - струва ми се, че новият екип на Тръмп ще се стреми Европа да се превърне в..
В Пазарджик започна подготовката на националния фестивал "Сърце в зелено", който ще се проведе на 10 и 11-ти април . Това е второ национално издание на..