Сдружение "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия" предлага мерки за преодоляване на транспортната кризата във връзка с коронавируса при транспортиране на стоки и суровини по направлението Турция - България - Сърбия или Румъния в посока Унгария, Австрия или Чехия.
Прехвърлянето на товари от автомобилния към железопътния транспорт ще ускори транспортния процес в условията на коронавирус, подчертават от организацията.
През тази седмица с участието на частни железопътни оператори за товари стартира интермодален железопътен транспорт между Турция и Германия, който ще обслужва всяка една от страните по трасето.
В момента се разчита основно на тежкотоварния автомобилен транспорт и железопътният товарен трафик е недооценен, посочва инж. Мартин Янев - консултант и специалист в "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия".
"Железопътният транспорт предлага гъвкави решения, евтини и същевременно стабилни, които от една страна да гарантират доставките на стоки от първа необходимост, които в момента също страдат изключително много и от друга страна гарантира, след, дай Боже, скорошното излизане от тази ситуация, едно по-бързо възстановяване и завъртане на колелата на икономиката. Решенията, които ние предлагаме и за които ние се борим в момента, са неща, които от доста години насам се обсъждат, но по една или друга причина не са достигнали до конкретни мерки, до конкретни решения", допълни Мартин Янев пред "Хоризонт".
Целта на организацията е развитието на т.нар. интермодален транспорт и то не в следващите няколко години, а скъсяване на сроковете до няколко седмици, подчертава инж. Мартин Янев:
"Това означава директни връзки с хъбовете и пристанищата - от Европейския съюз, от Русия, в това число от Република Турция, които да обезпечат в този момент и в бъдеще една непрекъсната и сигурна верига на доставките. В момента има бизнеси, които дори и в България, опитват да работят, те реално погледнато не могат, защото не могат да си доставят необходимата суровина, съответно не могат да си изпратят необходимата суровина".
В момента инициативата в тази посока основно е на частните железопътни оператори, заяви д-р Людмил Иванов - председател на Управителния съвет на "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия".
До този момент от България за Турция и обратно голяма част от тежкотоварните автомобили се качват на влакове от Пловдив. Това обаче е временно решение. До момента само един от 15-те железопътни оператори за товарни превози в България извършва интермодален транспорт и то само до Румъния.
Железопътният товарен транспорт има необходимост от подкрепа. Конкретните мерки са изброени в писмо до Министерството на транспорта, посочва д-р Людмил Иванов.
"Нашето предложение е Министерството на транспорта да съдейства и да отправи предложение към останалите страни за облекчаване на режимите на придвижване. Също това, което предлагаме на министъра, конкретно за България да направи - първо е необходимо временно за период от една до три години намаляване и премахване на инфраструктурните такси и разходите за енергия за товарните влакове, които возят комбиниран транспорт и контейнери. Евентуално намаляване на част от разходите на операторите по останалата мрежа на страната".
Репортажа можете да чуете в звуковия файл.Постоянно има дежурни, които се занимават с това да не позволят отношенията между София и Скопие да вървят напред . Това заяви пред БНР бившият македонски премиер (1998-2002 г.) Любчо Георгиевски, лидер на ВМРО-Народна партия. " Всеки път, когато отношенията се подобряват, се случва някой да започне да ги влошава . ... Не знам какво в този момент..
По данни на Европейската ракова информационна система за 2022 г. България е на второ място в ЕС по заболеваемост и смъртност от рак на маточната шийка с 503 смъртни случая. Това е втората водеща причина за смърт от рак при жените от 15 до 45 години в България. Експерти настояват и момчетата да получават безплатна ваксина срещу човешки..
" Учителят се е превърнал в плен на документа. Учителят не е момчето за всичко - той не би трябвало да пази в коридора, на двора или в автобусите. Несвойствените дейности претоварват учителя и той не издържа и отива да прави нещо друго или не е ефективен за своите ученици. Тези неща трябва да решим, за да запазим учителите и да задържим младите в..
" Очаквам ясна позиция на албанските партии, за да се опитаме да се ориентираме какво следва оттук нататък ". Това заяви пред БНР кореспондентът на БТА в Скопие Маринела Величкова. Вчера постоянните представители на ЕС единодушно решиха да започнат преговори с Албания за членство в ЕС, но не и с Република Северна Македония. Решението на ЕС..
Децата у нас са сред най-пристрастените към социалните мрежи. 34% от подрастващите съобщават, че играят онлайн игри всеки ден . Това е един от тревожните изводи на последното проучване върху зависимостта на децата от социални мрежи. Проучването "Здравно поведение при деца в училищна възраст" изследва около 280 хил. деца на 11, 13 и 15 години в..
" Хората с увреждания нямат нужда от съжаление, те имат нужда да се държим с тях като равни, което е проблем в България . Не всеки го разбира. Хората като че ли малко странят, а всъщност те са толкова пълноценни хора, колкото и ние. Това, че имат някакъв двигателен проблем не ги прави по-малко хора от нас ". Това каза пред БНР Вера Асенова..
Хората подценяват проблемите, които замърсеният въздух създава . Това заяви пред БНР Росина Тодорова - председател на Сдружение "Жените в бизнеса и професиите - София", преди пресконференцията "На въздух: Да седнем заедно и да поговорим за профилактиката преди лечението". Темата е част от по-големия проект "Пейка за здраве"...
Решението е добро за Албания, не е добро за Северна Македония. В България нямаме основание за потриване на ръце . Това мнение изрази пред БНР..
Победата на регионалните избори в провинция Бранденбург не се дължи на канцлера Олаф Шолц, а на кандидата за министър-председател Дитмар Войдке..
Затварянето на въглищните централи не е административно, а е пазарно, те не могат да издържат на пазара, не са конкурентоспособни . Това каза..