Бялата стая“ е български филм от 1968 година на режисьора Методи Андонов, по сценарий на Богомил Райнов. Редактор е Павел Вежинов. Оператор е Димо Коларов. Създаден е по повестта „Пътища за никъде“ на Богомил Райнов. Музиката във филма е композирана от Димитър Вълчев. Художник на постановката е Петко Бончев.
Действието се развива в София през 60-те години на XX век. Историята следва живота на учения Петър Александров - в ролята - Апостол Карамитев, който е в болница, тежко болен. Дългите часове в самота, между четири стени, го карат да размишлява за себе си, за живота и всички онези неща, които са му се случвали през годините. Спомените го връщат обратно при срещите с неговия приятел Буби и любовницата му Рина - в ролята - Елена Райнова. Буби е женен, а Александров служи, за да бъдат прикрити срещите му с Рина. Александров неусетно се влюбва в Рина, но пази чувствата си в тайна. Буби разбира за връзката им и казва на приятеля си да не ходи след Рина, защото тя не е за него. „Не гони тая жена... нямаш необходимите средства да си я сервираш.“ Александров си въобразява, че Рина го обича, но истината е друга - с "големи чувства само не се живее".Филмът постоянно смесва сегашно и минало, спомените и бялата стая.
Спомня си за първата среща с бъдещата си съпруга Саша, тогава негова студентка. За раждането на първородната им дъщеря и прекрасните мигове, които е имал със семейството си. Спомня си за неосъществената мечта - книгата му “Психология на чувствата” да види бял свят.
Пред прага на вечността един мъж търси отговорите на въпросите от човешкото битие и се отправя на дълга разходка в миналото - от прозореца на бялата стая...
„Бялата стая“ е дебютна кинотворба на режисьора Методи Андонов. Ето какво казва той за филма: "Не бих искал да се занимавам с „болнична творба“. И по начало „Бялата стая“ не е „болнична“ история. Болницата и болестта на главния герой в крайна сметка имат символичен характер. На 45 години Александров се изправя неочаквано пред смъртта… Всъщност болестта, това е временната спирка в живота на героя, спирката, на която той трябва да преоцени целия си съзнателен живот взискателно, сериозно и прецизно."
„Бялата стая“ получава голямата награда "Златна роза" и наградите за: най-добра мъжка роля на Апостол Карамитев и най-добра женска роля на Доротея Тончева от Фестивала на българското игрално кино /1968/; Първа награда за филма на режисьора Методи Андонов от Международния филмов фестивал в Делхи /1970/."Надпяване" е класация за народна музика, чиято цел е всеки месец да представя произведения в различни стилове, подредения в няколко категории, състезаващи се в рамките на една календарна година. Форматът обхваща авторски произведения, нова, етно, традиционна музика, която се доближава до вкусовете на аудитория от различни възрасти, с различни..
"Хобито ми е особено, защото не е свързано със спорта, а с нещо, което е с лоша слава в човешката история – най-жестокия военен сблъсък досега: Втората световна война." Това сподели в предаването "Хоризонт до обед" Асен Минчев, ветеран в българската спортна журналистика, дългогодишен репортер в БНР, отразявал събития от света на ските,..
Рубриката от 09.03.25 година. Водещ - Даниела Якова.
В звуковия файл можете да чуете рубриката " Законите на Мърфи" от 2 март 2025г. Водещ - Даниела Якова
Двукратната олимпийска шампионка в спортното катерене Яня Гарнбрет пристигна в четвъртък в София по покана на най-голямата зала за катерене в България, която празнува първия си рожден ден. Гарнбрет се срещна с деца катерачи и показа уменията си по маршрути с категория на трудност между 8b и 8c+, направени за нея от специално поканени за целта..
В Словения има поговорка, че всеки „истински“ словенец трябва поне веднъж в живота си да изкачи Триглав (2864 м), най-високия връх в страната и в Юлийските Алпи. В малката балканска страна има 352 върха с височина над 2000 метра, а стените за катерене достигат няколкостотин метра. Затова и неслучайно почти всеки в Словения се е докоснал до..
В България имаме лѝстова демокрация! Ако си близък на лидера - попадаш в листите на партията за изборите. Това мнение изказа пред БНР ПР експертът..
Това в Кочани беше убийство и трагедия. Както ни учеха през социализма, всички са виновни и това е точно. Виновни сме цялото общество. Но виновни са..
Има координиране за овладяването на българската храна и оттам за контролиране на вота . Това мнение изказа пред БНР бившият заместник-министър на..