Известният и световно признат френски баритон Людовик Тезие изнесе впечатляващ рецитал на сцената на Виенската Щатсопер в клавирен съпровод на изявената българска пианистка Мария Принц. В първата част на концерта бяха включени творби от песенното творчество на Ференц Лист, Роберт Шуман, Франц Шуберт и Хектор Берлиоз, а във втора част след две песни на Моцарт и канцонетата “Deh, vieni alla finestra“ от операта “Дон Жуан“, последваха ария на Елецки от “Дама Пика“ на Чайковски, ария на Родриго от “Дон Карлос“ на Верди и ария на Жерар от “Андре Шение“ на Джордано.
Творческата симбиоза между Людовик Тезие и Мария Принц бе забележителна и очарова виенската публика, която след своите продължителни, емоционални и настойчиви аплаузи, имаше удоволствието да се наслади на няколко биса, сред които великолепната интерпретация на “Песен за звездата“ на Волфрам от операта “Танхойзер“ на Вагнер. В своя рецензия, изданието Online Merker акцентира на вътрешната енергия, която Людовик Тезие излъчва на сцената, неговото красиво темброво звучене и перфектно поднасяне на текста, както и отличния, нежен и деликатен, но едновременно с това запомнящ се клавирен съпровод на Мария Принц. Специално за слушателите на предаването “Каста Дива“ по Хоризонт известната българска пианистка разказа за своето творческо партъорство с Людовик Тезие и неговия изключително задълбочен подход и търсения в процеса на репертоарна подготовка. Известният френски баритон също с удоволствие сподели подробности за своя рецитал във Виенската Щастсопер.
“След първоначалната ни среща с Мария Принц на концерт в Музикферайн преди няколко години, нашето творческо партнъорство се разви бързо. Мария Принц ми помогна изключително много при изготвянето на концепцията и цялостната програма на соловия концерт във Виенската Щатсопер. Решихме в първата част да започнем с песенен репертоар и след това плавно да преминем към света на операта – представен с няколко емблематични големи арии - образци на този жанр. И именно тук се крие голямото предизвикателство на един солов рецитал, както чисто гласово като вокална интерпретация, така и от гледна точка на драматургията на концерта. Не е възможно след песните на Шуберт веднага да изпееш арията на Жерар “Nemico della patria“ от операта “Андре Шение“. Тук отново съм благодарен на Мария Принц за идеята да включим като преход към оперната част на вечерта малката Канцонета “Deh, vieni alla finestra“ от “Дон Жуан “ на Моцарт. Мисля, че успяхме да представим една концертна програма, издържана като стил и естетика.
Виенската Щатсопер заема специално място за мен като оперна сцена, не само заради великолепната сграда на театъра, но най-вече заради публиката, която тук винаги е била изключителна – толкова сърдечна и емоционална. Онова, което особено впечатлява, е, че след всеки спектакъл на Виенската Щатсопер пред артистичния вход чакат поне 50 души меломани от публиката, за да поискат автограф или да изкажат своето възхищение от спектакъла. Трябва да споделя, че в момента по света това се случва много рядко. Обикновето излизаме от театъра след представлението и си тръгваме сами. Поне в Париж често е така, за съжаление. А във Виена е различно - тук хората всеки път ни очакват. Този контакт с публиката е важен и носи много топлина и емоция, която зарежда.
Разбира се, че съм избрал професията на певец, защото обичам оперната музика и притежавам необходимия глас, но това е начин също да се срещам и общувам с хората. При този контакт, говорейки за спектакъла, те ме зареждат и възнаграждават с тяхната емоция. Чувството е специално не защото моето его се нуждае от това, но ние хората на изкуството сме много чувствителни като натура. Като артисти разкриваме душите си на сцената, отваряме сърцата си към публиката и когато тя поеме нашата емоция и също се разкрие към нас и реагира на изпълненията ни, това е онзи вълшебен миг на сливане, който носи щастие както на певеца, така и на публиката“ сподели Людовик Тезие.
В звуковия файл чуйте цялото интервюто с Мария Принц и Людовик Тезие за предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива“.
Гьоте институт – България е домакин на премиерата на най-новото видеопредставление на творческия колектив "Метеор" - "Вълшебната гора". Става дума за видеопредставление и пърформанс на живо тази вечер от 19 часа. Събитието обещава да ни отведе към границите на другостта чрез ритуална трансформация. "Образът на гората и планината като..
На 12 ноември се надършиха 100 години от рождението на цигуларя Петър Арнаудов - български музикант, който дълги години неотменно присъства в концертния живот на страната, същевременно един от най-известните наши цигулкови педагози. Петър Арнаудов е роден в София, син е на уважавания професор Михаил Арнаудов. Учи цигулка при Владимир Аврамов,..
26 песни отиват на големия финал на Младежкия конкурс за нова песен, който ще се проведе днес, 22-ри ноември , съобщиха от "Музикаутор". Финалистите са определени с лед оспорвано състезание в двете конкурсни вечери в сряда и четвъртък – 20-и и 21-ви ноември. Финалът ще се проведе в Националния студентски дом от 17 часа, а входът е 10 лева...
" Портерът на "Ахинора" за всеки, който е заставал пред него , съм сигурен, че няма как да отрече обаянието, което струи от него, онзи поглед, който всеки определя по различен начин , за едни той е тъжен, за други е прекалено вглъбен и като че ли това състояние на вглеждането в тези очи много често зависи от нашето собствено настроение, разказа за..
Утре вечер в Sofia Live Clubот 21.00 часа ще дебютира алтърнатив рок бандата Ace Bullet. На концерта ще звучат хитове на Лейди Гага. "Това е сбъдната мечта за мен. Смелостта на Лейди Гага да експериментира с различните жанрове и стилове, доказва, че тя няма граници като артист. Точно това ме вдъхновява", разказа пред БНР вокалистката..
Как една посребрена мастилница със сецесионова украса свърза две теми - тази за лукса във всекидневието и за окопното изкуство, разработвани от етнолозите в Русе? Мастилница с фигура на девойка, която държи писмо в едната си ръка и огледало в другата, украсява новата изложба "Луксът в "Малката Виена", подредена в Музея на градското всекидневие...
Скулпторът, художник и преподавател в УАСГ Йордан Леков представя в галерия-книжарница "София прес" своята изложба "Маврографии" . Заглавието съдържа думите мавро – от гръцки черно, графо – отново от гръцки: форма на писане, изписване , обясни художникът в интервю за БНР. В творбите си той е използвал хартия, туш и вода. "Самите рисунки..
Не очаквайте да дадем подкрепа на някого, ако не бъдем потърсени за това. Това каза пред БНР депутатът от ДПС-Ново начало Хамид Хамид и коментира:..
Като дете обича да разглобява различни предмети, след това започва да ги сглобява. И да изобретява. Обича да работи с ръцете си. Хирургът д-р Тургай..