„Без да воюваме, измираме“, каза пред БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Той посочи, че само в рамките на две седмици имаме 15 загинали при катастрофи.
Според него сериозна част от проблемите идват от обучението:
„Младите шофьори, когато са на курс, вместо да шофират 31 часа, да придобият все пак някакви умения, те шофират 10-12 часа. Не се кара извън града, не се кара вечер, не се кара на магистрала. Минават едни 50-100 км и си мислят, че имат уменията. Взимайки заветното свидетелство за управление, съвсем скоро стават участници в катастрофи“.
„Предлагаме система, която да контролира реалното даване на часове шофиране“, отбеляза Тодоров в предаването „Преди всички“.
Повечето фирми не обучават качествено
„В момента болшинството от фирмите не обучават качествено, но не всички“, добави мнението си Красимир Георгиев, управител на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
„Има фирми, които инвестират и стриктно дават часовете. Те са поставени в изключително затруднена ситуация, защото трудно удържат на нелоялната конкуренция. Безопасността започва с обучението и свършва с обучението“.
Листовките са остарели
Според Георгиев е много важно теоретичното обучение. Сегашните листовки обаче карат курсистите да учат наизуст, без да имат отношение към безопасността и шофьорските умения.
Двамата събеседници изказаха мнение, че листовките са остарели и предлагат да се редуцират въпросите.
„С тази мудна администрация, която блокира дейността на държавата и населението, това са резултатите“, отбеляза Георгиев. Той е категоричен, че просветното министерство няма място в подготовката на бъдещите шофьори. Според него учебната документация и въпросите за изпита трябва да се подготвят от транспортното министерство.
„Няма да има бели автомобили. Инструкторът ще продължи да присъства в автомобила по време на изпита“, посочи той.
Незабавна реформа в КАТ
„Трябва да има незабавна реформа в КАТ. Там е страшно. Там метастазите са огромни. И пътна агенция, и „Автомобилна администрация“, навсякъде, просто е страшно. Там никой не го интересува от убит и кръв, всеки се интересува само от финикийски знаци. КАТ и „Автомобилна администрация“ в този си вид трябва да бъдат разпуснати. Трябва да има друга служба, с други служители, които са минали качествено обучение и получават адекватно възнаграждение“, категоричен беше още Красимир Георгиев.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
На повече от 120 сигнала през изминалите 2 денонощия са реагирали служителите на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". Типично за този период от годината има доста битови инциденти, свързани основно с използването на отоплителни уреди , заяви пред БНР главен инспектор Йото Василев, началник сектор "Държавен..
Не трябва да бъде увеличавана продължителността на учебната година , заяви пред БНР Диян Стаматов - директор на 119 училище в София, бивш заместник образователен министър и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета. За него е наложително да се въведе национална регулация по отношение на използването на различни..
Темата за продоволствената независимост на България трябва да е водеща и да е национален приоритет. Това е мнението на бившия земеделски министър Кирил Вътев, който пред БНР разказа за предстоящата кръгла маса в УНСС "Достъпът до пазара за българските производители по агрохранителната верига". " Всички производители трябва да осмислят..
Никога не е хубаво да се прави закон за един човек. Но проблемът е, че имаме избор, който предстои. И кандидатът, които вероятно ще бъде избран от ВСС, страда от известни дефекти. Появи се информация в публичното пространство, на която ВСС не даде ясен отговор за данни и обстоятелства в не добра светлина за кандидата за главен прокурор...
Постъпилите сигнали за незаконна сеч, регистрирани на платформата "Защити гората", които се изпращат към Изпълнителната агенция по горите през 2024 г. са над 1200. При близо ¾ от случаите сечта в действителност е била незаконна. На редакционната поща на програма "Хоризонт" пристигна сигнал с твърдение за незаконна сеч в района на село..
" Наблюдава се активност. Има адекватно отношение към пътниците, които желаят да ползват Зелен билет. На този етап можем да бъдем доволни , но конкретни данни ще има в края на деня". Това каза пред БНР Владимир Лазаров – ръководител на сектор "Маркетинг" в Центъра за градска мобилност. Той увери, че ЦГМ има готовност да посреща такива..
Повече от 100 000 са били българите с деменция преди 10 години, откогато е последната статистика. Този брой непрекъснато расте, лавинообразно . Застаряването на населението е проблем не само в европейски, а и в световен мащаб, коментира пред БНР Зорница Карагьозова от Сдружение "Алцхаймер". Няма политика в България, която да се..
Екоакция за почистване на бреговете на Тунджа започна тази седмица общината в Ямбол. От предприятието "Паркове и зони за отдих и спорт"..
"Оставаме в готовност - код жълто, условно ." Това каза пред БНР Васил Велев, председател на УС на Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ),..
Не трябва да бъде увеличавана продължителността на учебната година , заяви пред БНР Диян Стаматов - директор на 119 училище в София, бивш заместник..