„Без да воюваме, измираме“, каза пред БНР Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Той посочи, че само в рамките на две седмици имаме 15 загинали при катастрофи.
Според него сериозна част от проблемите идват от обучението:
„Младите шофьори, когато са на курс, вместо да шофират 31 часа, да придобият все пак някакви умения, те шофират 10-12 часа. Не се кара извън града, не се кара вечер, не се кара на магистрала. Минават едни 50-100 км и си мислят, че имат уменията. Взимайки заветното свидетелство за управление, съвсем скоро стават участници в катастрофи“.
„Предлагаме система, която да контролира реалното даване на часове шофиране“, отбеляза Тодоров в предаването „Преди всички“.
Повечето фирми не обучават качествено
„В момента болшинството от фирмите не обучават качествено, но не всички“, добави мнението си Красимир Георгиев, управител на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
„Има фирми, които инвестират и стриктно дават часовете. Те са поставени в изключително затруднена ситуация, защото трудно удържат на нелоялната конкуренция. Безопасността започва с обучението и свършва с обучението“.
Листовките са остарели
Според Георгиев е много важно теоретичното обучение. Сегашните листовки обаче карат курсистите да учат наизуст, без да имат отношение към безопасността и шофьорските умения.
Двамата събеседници изказаха мнение, че листовките са остарели и предлагат да се редуцират въпросите.
„С тази мудна администрация, която блокира дейността на държавата и населението, това са резултатите“, отбеляза Георгиев. Той е категоричен, че просветното министерство няма място в подготовката на бъдещите шофьори. Според него учебната документация и въпросите за изпита трябва да се подготвят от транспортното министерство.
„Няма да има бели автомобили. Инструкторът ще продължи да присъства в автомобила по време на изпита“, посочи той.
Незабавна реформа в КАТ
„Трябва да има незабавна реформа в КАТ. Там е страшно. Там метастазите са огромни. И пътна агенция, и „Автомобилна администрация“, навсякъде, просто е страшно. Там никой не го интересува от убит и кръв, всеки се интересува само от финикийски знаци. КАТ и „Автомобилна администрация“ в този си вид трябва да бъдат разпуснати. Трябва да има друга служба, с други служители, които са минали качествено обучение и получават адекватно възнаграждение“, категоричен беше още Красимир Георгиев.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Тепърва новият ирански президент Масуд Пезешкян ще има много проблеми. Това заяви пред БНР Руслан Трад, журналист, съосновател на военния журнал "De Re Militari". "Пезешкян го определят като реформист, само защото не е толкова краен колкото своя опонент Саид Джалили. Разбира се, има реформистки идеи. Пезешкян има идеи за връщане на масата за..
"Политически трус" - това е краткият коментар за резултатите от изборите във Великобритания. От една страна заради повече от убедителната победа на лейбъристите, които сега ще имат много по-голямо мнозинство от Борис Джонсън на предишните избори през 2019 година и ще се чувстват съвсем комфортно в Камарата на общините. Докато загубилите консерватори..
Унгарският премиер Виктор Орбан не представлява НАТО на посещението си в Москва, а само страната си - така генералният секретар на Алианса Йенс Столтенберг коментира неговата визита. "Премиерът Орбан е бил в Москва и преди, той ни информира и за тази визита. Надявам се следващата седмица да ни каже повече за нея във Вашингтон и да..
Визитата на унгарския премиер Виктор Орбан в Москва поставя под сериозен въпрос традиционната визита на Комисията в страната, ротационен председател на Европейския съюз, заяви говорителят на Еврокомисията Ерик Мамер. Принцип тя се прави през първата седмица на поемането на председателството, което за Унгария започна на 1-ви юли. По-късно се..
Виждаме загуба на управляемост от страна на олигархията, на клиентелистките партии . Коментара направи пред БНР проф. Димитър Вацов, философ, преподавател в Нов български университет и политически анализатор, като уточни, че очевидно отиваме на нови избори . "Я сно беше, че правителството, което ГЕРБ предложи, не можеше да мине . Това, което..
Политическата система в България е в дълбока криза и е необходим разговор между партиите как да излезем от тази криза и да върнем политиката, където ѝ е мястото, с конкретни действия. Това препоръча зам.-председателят на ГЕРБ и бивш министър Томислав Дончев в интервю пред БНР. "Това, което си говорят политиците, все по-малко и..
" Трябва да се започне от философия, идея и смисъл на прокуратурата. Ако посоката е грешна за смисъла на прокуратурата, то няма да ни отведе на правилно място. Надявам се тези гадости, които ми се случват, поне да катализират, да се разбере, че има нещо философско сбъркано в тази институция посредством някакви хора". Това коментира пред БНР..
Изборът на патриарх Даниил е добър и за българския народ, и за Българската православна църква (БПЦ). Той е един нов исихаст - човек, който се бори..
Моята голяма грешка се казва Ивелин Михайлов, за което се извинявам на всички хора, които са повярвали на идеята. Това заяви пред БНР бившият..
" Пеевски кара влака, той няма нужда от излишен сблъсък. Той спокойно напредва като трактор и ще продължи да напрeдва, но той няма нужда от показност "...