"Заради трафика и уличните ремонти често е невъзможно да се движиш бързо, както изисква ситуацията", казва шофьорът Явор и добави:
"Множеството дупки, пуснали са си силно музика шофьорите, които не ни чуват дори сирената, но това е част от работата, или свикваш, или не си за тук. Видят ли ни, правят ни път. Но има и хора, които или не ни чуват, или просто нарочно не искат да ни направят път. Не мога да обвинявам никой. Ето, този трябваше да спре! Те доста често не спират, но справяме се. Бързаме бавно и така е. Защото важно е ние да стигнем, за да можем да помогнем на хората".
"Случвало се е да спукаме гума. Даже съвсем наскоро, само че с друг шофьор и пътувахме към адрес при това. Ние аварирахме и пратиха други колеги. Викат екип по спешност, който взема пациента и по най-бързия начин превозва пациента, а ние оставаме да си правим гумата".
Линейката е 5-годишна и многократно ремонтирана. Въпреки опитните шофьори пътуването в линейка си е цяло приключение, казва д-р Дилова:
"Не бих казала, че се чувствам сигурна. Особено отзад когато пътуваш и трябва да правиш каквато и да е манипулация е изключително трудно. Защото пътищата ни са в ужасно състояние, трябва да се качите за да видите какво тресене е. То просто е невъзможно да направиш почти нищо. Изключително трудно е наистина. Сигурно категорично не е".
12 часа минават бързо. Рядко има време за почивка между повикванията. Храненето често е на крак, тоалетната - лукс:
"Ами ние много често ходим по адресите дори понякога до тоалетна, в болниците до тоалетна. Общо взето където свариш. Има обедна почивка. тя е доста дефицитна 30 минути е, хапваш през нея. На нощните имаме почивка, която е неформална, може да я имаш, може да я нямаш, много зависи от натовареността на смяната, от броя на екипите, съответно от броя на обажданията, които са постъпили".
В екипа е и Митко - 25-годишен парамедик. От 4 години е в спешната помощ. Започнал като доброволец, работи и учи медицина:
"Парамедикът общо взето изпълнява нарежданията на лекаря. Специално за по-тежките случаи прави сърдечен масаж и като цяло парамедикът е обучен да спасява човешки живот и да се оправя в по-тежките ситуации. Примерно венозен източник да хване, което е доста трудно в някои ситуации, особено, когато има загуба на кръв, тогава трябва да сме прецизни и да става много бързо, защото няма време за губене. Като ми кажат какви ампули да заредя, трябва да ги заредя много бързо".
По време на дежурството и тримата в линейката са изложени на риск. Най-често от агресията на пациентите. Рядко им благодарят, защото по правило спешните медици остават анонимни за пациентите.
"Имахме един пациент, човекът не иска да ходи в клиника и ние се опитваме да му обясним сериозността на състоянието - той категорично отказва. Въпреки това ние продължавахме да го убеждаваме, че трябва да отиде в клиника, чак му станахме досадни, но се съгласи. 5-6 дена по-късно от операторите ни казаха, че нашият екип получава поздравления, защото той наистина е бил с остър коронарен синдром и сме го спасили. Тогава се почувствах много, много хубаво. На дежурство по 3 случая да речем подобни има. Просто никой няма да те потърси, за да ти благодари".
По пътя между две повиквания времето не стига за всички проблеми, ситуации и емоции в работата на спешните медици. Може би само донякъде повдига завесата. Тръгвам си, но те остават - млади, усмихнати, уморени, но изпълнени с енергия и желание да помагат.
Живот на колела, разграфен до минута. Всекидневен сблъсък с тежки диагнози и човешка болка. Тук не попадаш случайно. Избираш професията и тя избира теб. И тази необяснима любов е за цял живот.
Ако има терористични актове, няма да са от ливански граждани или от държавата Ливан. Мисля, че тук положението е стабилно, а и България не е място за тези действия. Това коментира за опасността от бежанска вълна и терористични актове в интервю пред БНР бизнесменът Ахмед Баша, който е завършил у нас журналистика и живее тук. Преди дни..
Върховният лидер на Иран аятолах Али Хаменей заяви, че Израел не може сериозно да навреди на "Хизбула" и "Хамас" и "няма да изкара дълго". Междувременно от Ливан бяха предприети ракетни удари към северната част на Израел. Военните на еврейската държава пък призоваха цивилните в 37 южни града в Ливан да се евакуират. Израел съобщи още, че при..
Служебният премиер Димитър Главчев обяви, че страната ни получава своевременна информация от партньорските служби за развитието на конфликта в Близкият изток, благодарение на което е извършена навременната евакуация на български граждани от Бейрут с правителствения самолет. Българските граждани трябва да бъдат спокойни, предприемат се всички..
"Много е важно "Топлофикация-София" да продължи да работи, защото ако спре, енергийната система няма да издържи. Дружеството има около 440 хиляди абоната". Това заяви пред БНР Георги Кадиев, бивш зам.-министър на финансите, бил е в ръководството на "Топлофикация- София" през 2009 г. Кметът на София увери: Няма риск за отоплителния сезон..
Най-малко 14 души са загинали при проливни дъждове, наводнения и свлачища в централната и южната част на Босна и Херцеговина. Общината Ябланица е напълно откъсната, тъй като заради наводненията, продължили 24 часа без прекъсване, са унищожени пътищата и жп линии. Тя се намира на около 70 километра югозападно от столицата Сараево. В Ябланица..
Страните членки на ЕС подкрепиха предложението на Европейската комисия за налагане на окончателни изравнителни мита върху вноса на електрически превозни средства от Китай, задвижвани с акумулаторна батерия. Това е още една стъпка към приключването на антисубсидийното разследване на ЕК, изтъкват от Брюксел. Регламентът за изпълнение на..
Говорителят на Европейската комисия Адалбер Янз заяви, че частта за връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на всеки 8 седмици, влиза в сила автоматично. Съдът на ЕС отхвърли днес тази част от пакета "Мобилност", известен също като пакета "Макрон": "Това решение се отнася до някои части от пакета "Мобилност",..
Връщат ли се щъркелите обратно в България, след като преди повече от месец напуснаха гнездата си и се отправиха към топлите страни? Този въпрос е сред..
Ще продължа моята гладна стачка до освобождаването на съпруга ми. Ще го правя до тогава, докато ми стигат физическите сили. Това заяви пред БНР..
Развитието на социалните услуги за деца и семейства е едно от постиженията ни в последните десетилетия. Тези социални услуги са многобройни към ден..