Според организаторите от културния център на Софийския университет: „За музиката“ е диалогичен формат, чиято цел е да даде възможност да мислим, слушаме и разговаряме за музика по начин, който не е затворен нито в „закодирания“ строго професионален език, нито в чисто любителската битка на вкусове.
Всяка от срещите в тази серия ще предложи различна перспектива, зададена от предпочитанията на подбраните гости към определени теми, свързани с различни музикални епохи, разнообразни исторически аспекти и социокултурен контекст, стилове, жанрове, тенденции, и разгърнати въз основа на представителни извадки от техни любими музикални произведения.
Пилотният сезон ще започне с четири разговора:
3 април: "Оперният артист в дигиталната ера" с оперната певица Мила Михова
24 април: "Музика от дълбините" с философа Боян Манчев
15 май: "Самотата на творческия акт" с композитора Георги Арнаудов
5 юни: "Музикални препрочити на римски фрагменти" с културолога Николай Колев
Всички събития ще се проведат в Театрална зала „Алма Алтер“ в Софийския университет с начален час 19.00. Входът е свободен.
Водещ на срещите ще бъде музикологът Илия Граматиков – диригент, преподавател по "История на музиката" в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и артистичен директор на фестивала ppIANISSIMO.
Интервю с него чуйте в звуковия файл.
От 17 до 21 януари 2025 г. София ще бъде домакин за трети път на Международния кларинетен конкурс „Сава Димитров“ – културно събитие, което все повече трупа престиж и привлича световния музикален елит. Организатори са Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ и фондация „Проф. Сава Димитров“, със съдействието на Министерството..
На 15 януари в Първо студио на БНР от 19.30 ч. Симфоничният оркестър на БНР ще продължи поредицата си, в която през този сезон представя програми изцяло с българска музика. На диригентския пулт ще застане Константин Добройков - ръководител на камерния ансамбъл "Софийски солисти", с когото радиосимфониците са работили многократно и в концертни, и в..
19-ото издание на Венецианското биенале по архитектура е планирано за периода от 10 май до 23 ноември 2025 г. Темата тази година изследва влиянието на изкуствения интелект и новите технологии върху архитектурата и обществото. Българският павилион ще бъде подготвен от архитект Ясен Марков . Неговият проект "Псевдоприрода" спечели първо..
Първото издание на предаването за класическа музика "Алегро виваче" е на 6 януари 1990 г. Оттогава, вече 35 години, водещите, редакторите и репортерите му се стараят да отстояват високите стандарти, задавани ежедневно в ефира на Програма "Хоризонт", с актуални новини и динамичен стил, подсказани и от самото име - термин в музиката, озвачаващ "весело,..
Само въображението може да бъде ограничение - твърди Станислав Тунов, ръководител на фолклорен танцов състав "Шевица", който обединява интереса към народните танци на над 100 души на различна възраст. Всяка седмица по два пъти те танцуват заедно, така както са го правели предците ни. Наред със запазване на традицията, в "Шевица" се отделя..
В рубриката „Горещи сърца“ ще ви срещнем с един уличен музикант, учител и пътешественик. От 5 годишен го наричат Максма. Той така се представя и до днес. Максма е грък – роден и израснал в понастоящем гръцкия град Александруполис, но днес неговият дом е София. С Максима ни среща Виктория Петрова. Срещата ми с Максма се случи неочаквано. Тя не..
Иванка Цветкова е един несъмнен талант за тези, които я познават, макар и задочно. Тя е родена в Ботевград, живее и работи в Италия и родът й е пръснат по света в няколко държави - Канада, Франция и пр. И тя решава да напише една книга за българския род " Предците ми говорят" като започне от древните българи, развие сюжета към нейния..
Това е идеалното центристко правителство, за което Бойко Борисов трябва да бъде поздравен. Много голямо събитие става в страната. Така..
"Оставаме в готовност - код жълто, условно ." Това каза пред БНР Васил Велев, председател на УС на Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ),..
"Знаците сочат натам, че той е и прежален, и похарчен . Може би се е превърнал в прекалено непоносим дори за онези, които досега поощряваха..