Национална компания „Железопътна инфраструктура“ определи Консорциум „Комса - Тракция“ за изпълнител по обществена поръчка за развитие на жп възел София в участъка София-Волуяк. Консорциумът се състои от регистрираната в Испания „Комса“ и полската „Тракция“.
Предложената цена за изпълнение е близо 190 млн. лева без ДДС. На второ място е класирана гръцката „Терна“. По проекта предстои изграждане на нов трети коловоз между жп гара Волуяк и централна жп гара София, както и модернизация на съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля, която ще осъществява още една интермодална връзка със софийското метро. Проектът се финансира по Механизмът за свързана Европа.
През следващата седмица предстои да бъдат обявени изпълнителите по най-голямата инфраструктурна поръчка на стойност 1,2 милиарда лева за модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ)2014 - 2020.
Допуснатите от комисията до отваряне на ценовите оферти са девет кандидат-изпълнители от общо 19. Участъкът е с обща дължина 51 км, разделен на 3 обособени позиции, като за най-сложната и най-скъпата отсечка инвеститорският интерес е най голям.
За реконструирането на участъка от Елин Пелин - междугарие след гара Вакарел допуснатите кандидати са четири. Това са: турски консорциум, в който участват фирмите "Дженгиз" и "Дуйгу". Участва българското подразделение на гръцкото акционерно дружество „ТЕРНА“, участва и консорциум от две португалски фирми и „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“, а четвъртият допуснат кандидат е консорциум между най-голямата китайска държавна фирма която се занимава с инфраструктурни проекти "ЧАЙНА КОМЮНИКЕЙШЪН КЪНСТРАКШЪН КЪМПАНИ" и ТРЕЙС ГРУП ХОЛД. Цените, които те са посочили за изпълнението на проекта са между близо 499 и 590 милиона лева. Точните параметри са качени на страницата на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
За втората отсечка от междугарието след гара Вакарел до междугарие след гара Ихтиман допуснатите до отваряне на ценови предложения са двама кандидати – „САЛЧЕФ – ГИГАСТРОЙ“ консорциум от италиански фирми и българската „ГИГАСТРОЙ“, както и българско полския консорциум „ТРАКЦИЯ ПРКи С.А“. Те дават цени от малко над 120 и 126 милиона лева
За третата отсечка от междугарие след гара Ихтиман до нова гара Костенец - оферта дават консорциум „ЩРАБАГ ДЖИ ПИ РЕЙЛ 2017“. В него влизат 3 клона на „ЩТРАБАГ“ България, които се занимават с различни инфраструктурни дейности и „ДЖИ ПИ ГРУП“ . Следващото обединение е между турската COMSA и българската „ГЕОСТРОЙ“. Както стана известно COMSA бяха ангажирани с изграждането на новото летище на Истанбул. Кандидат също е и консорциум „БУЛРЕЙЛ 2018“, в който влизат отново най-голямата китайска държавна фирма ангажирана с инфраструктурни проекти и софийското подразделение на „ТРЕЙС“. Цените са между 284 и 415 милиона лева.
Класирането на участниците се очаква в началото на следващата седмица и за него се взима предвид комплексната оценка, където 60 % е тежестта на цената и 40 % на техническите параметри на офертата. При оценката на техническата част допълнителни точки се дават за метода на строителство, сроковете за изпълнение на най-наложителните обекти, продължителността на прекъсването на влаковото движение по време на строителството. Друг критерий е до каква степен изкопаните земни маси и инертни материали от участъка ще бъдат вложени в обекта.
Изпълнението на проекта ще допринесе за развитието на коридор Ориент/Източно - Средиземноморски, преминаващ през България, част от който е железопътната линия София - Елин Пелин - Костенец - Септември - Пловдив. Модернизацията на жп линията Елин Пелин - Костенец е най-скъпият и най сложен участък и такива строителни дейности като сложност по жп мрежата не са извършвани у нас поне от 1950 година, посочват експерти в бранша. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. От датата на обявяване на спечелилите кандидати за съответната отсечка започва да тече 14 дневен срок за обжалване, пояснява Галина Василева – Директорна дирекция в Министерството на транспорта. Срокът за изпълнение е декември 2023 г., като финансирането е по този програмен период от оперативната програма.
Изпълнението на проекта закъснява с повече от година поради обжалването на процедурата и времето за съгласуване на подробните устройствени планове. През миналата година правителството предприе мерки за ускоряване на тръжните процедури по обществените поръчки, като целта беше да се елиминира недобросъвестното обжалване предвидимост по заложените срокове в документациите.
Галина Василева съобщи предстоящите процедури до края на годината. За около 30-ина пътни надлеза по направлението от Пловдив до Бургас ще има няколко процедури, всяка от които ще обединява по няколко надлеза. Ще има и няколко за 5 гарови комплекси по същото направление.Стрелба с една жертва и един ранен на автогара в Солун, където спират автобусите за България. Разчистване на сметки между членове на престъпна организация. Това е първата версия, по която работи гръцката полиция по разследването. Черен джип, вероятно с двама пътници, единият е шофирал, а другият е стрелял по друг автомобил, в който са..
Пренаписване на стратегическите документи заради новата реалност и повече пари за отбрана бяха очертани на годишната конференция на началника на отбраната. Президентът Румен Радев изрази опасения, че няма да има достатъчно средства за нови проекти. България започва разговори за нови радари, каза министърът на отбраната Атанас Запрянов...
Взрив е избухнал тази сутрин в Института за военнотехнически изпитания "Захорие“ в района на Братислава, потвърди пред словашката новинарска агенция ТАСР говорителката на Оперативния център за спешна медицинска помощ Данка Чапакова. "Въз основа на сигнал на спешния телефон, малко след 8:15 часа тази сутрин изпратихме линейки и хеликоптер към..
Нова пощенска марка "Китайска Нова година – Година на Дървената змия" беше валидирана от главния изпълнителен директор на "Български пощи" Цветилия Стоилкова и посланика на Китайската народна република в България Дай Цинли. Изданието представлява една пощенска марка в блок с номинал 1 лев в тираж 3600 броя. За да се запази интересът към..
Америка е европейски проект по същността си, по-свободен и по-ефективен проект. Той се състои в това да създаваш множество, не по подобие, а на различности . Американското общество създава нация от нации и не по подобието на расата, цвета на кожата и класата, защото тези подобия се извращават в деспотизъм. Така медийният експерт доц...
"Войната трансформира изборното поле. В момента водещи са не идеологиите, а геополитическото и националното". Това обясни пред БНР Любомир Кючуков, бивш зам.-министър на външните работи. "Резултатите от изборите в Германия сочат, че има едно доста кризисно обществено съзнание и известно бягство от т.нар. "мейнстрийм". Това е..
Председателят на Европейския съвет Антонио Коща съобщи, че организира видеоконференция на европейските лидери, която ще се проведе утре сутринта. Тя има за цел да подготви извънредното им заседание на 6 март. На нея президентът на Франция Еманюел Макрон ще запознае колегите си с вчерашната си визита във Вашингтон и разговорите си с..
" Най-уязвимите области в България, с най-високи енергийни нужди и най-много проблеми от гледна точка на социалната уязвимост са София област, Разград,..
Не подкрепяме и трите бюджета, заяви пред БНР инж. Иоанис Партениотис - вицепрезидент на КТ "Подкрепа". На НСТС вчера всички социални партньори..
"Възраждане" фактически загубиха политическия дебат за еврото, но с агресията показаха несъстоятелност и неадекватност. Това каза пред БНР доц...