Ръководството на Пловдивската държавна опера обаче е подходило доста смело и предлага на публиката неочаквано предизвикателство - точно преди "Одата на радостта" в концерта ще прозвучи кантатата по текст и музика на Арнолд Шьонберг "Оцелелият от Варшава". В интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" диригентът Диан Чобанов сподели, че концепцията е да се направят контрасти: да се съчетае гениалната Девета симфония на Бетовен, която е твърде позната, с друга гениална творба - тази на Шьонберг, която илюстрира нацисткия терор във Варшавското гето. "По този начин се изминава един път от вратите на газовите камери до небесните врати. Смятам, че е изключително уместно точно в този концерт, който официално открива тази столична година, да се обърне внимание на това, което самият Шьонберг е написал в партитурата на "Оцелелият от Варшава", а именно тези чудовищни събития да не се забравят. Да не забравяме, че този път от газовите камери до небесното царство е един много дълъг и мъчителен път и човечеството, цивилизацията смятам, че го е извървяла по някакъв начин, но "Одата на радостта" ще прозвучи много по-силно след "Оцелелият от Варшава", твърди музикалният директор на Пловдивската опера.
Какво още разказва маестро Диан Чобанов за този концерт и какви са очакванията му за 2019 година, когато Пловдив е Европейска столица на културата, чуйте в звуковия файл.
От 17 до 21 януари 2025 г. София ще бъде домакин за трети път на Международния кларинетен конкурс „Сава Димитров“ – културно събитие, което все повече трупа престиж и привлича световния музикален елит. Организатори са Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ и фондация „Проф. Сава Димитров“, със съдействието на Министерството..
На 15 януари в Първо студио на БНР от 19.30 ч. Симфоничният оркестър на БНР ще продължи поредицата си, в която през този сезон представя програми изцяло с българска музика. На диригентския пулт ще застане Константин Добройков - ръководител на камерния ансамбъл "Софийски солисти", с когото радиосимфониците са работили многократно и в концертни, и в..
19-ото издание на Венецианското биенале по архитектура е планирано за периода от 10 май до 23 ноември 2025 г. Темата тази година изследва влиянието на изкуствения интелект и новите технологии върху архитектурата и обществото. Българският павилион ще бъде подготвен от архитект Ясен Марков . Неговият проект "Псевдоприрода" спечели първо..
Първото издание на предаването за класическа музика "Алегро виваче" е на 6 януари 1990 г. Оттогава, вече 35 години, водещите, редакторите и репортерите му се стараят да отстояват високите стандарти, задавани ежедневно в ефира на Програма "Хоризонт", с актуални новини и динамичен стил, подсказани и от самото име - термин в музиката, озвачаващ "весело,..
Само въображението може да бъде ограничение - твърди Станислав Тунов, ръководител на фолклорен танцов състав "Шевица", който обединява интереса към народните танци на над 100 души на различна възраст. Всяка седмица по два пъти те танцуват заедно, така както са го правели предците ни. Наред със запазване на традицията, в "Шевица" се отделя..
В рубриката „Горещи сърца“ ще ви срещнем с един уличен музикант, учител и пътешественик. От 5 годишен го наричат Максма. Той така се представя и до днес. Максма е грък – роден и израснал в понастоящем гръцкия град Александруполис, но днес неговият дом е София. С Максима ни среща Виктория Петрова. Срещата ми с Максма се случи неочаквано. Тя не..
Иванка Цветкова е един несъмнен талант за тези, които я познават, макар и задочно. Тя е родена в Ботевград, живее и работи в Италия и родът й е пръснат по света в няколко държави - Канада, Франция и пр. И тя решава да напише една книга за българския род " Предците ми говорят" като започне от древните българи, развие сюжета към нейния..
Това е идеалното центристко правителство, за което Бойко Борисов трябва да бъде поздравен. Много голямо събитие става в страната. Така..
"Оставаме в готовност - код жълто, условно ." Това каза пред БНР Васил Велев, председател на УС на Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ),..
"Знаците сочат натам, че той е и прежален, и похарчен . Може би се е превърнал в прекалено непоносим дори за онези, които досега поощряваха..