Какво е самотата? Балетистите от една от знаковите за Израел трупи за модерен балет „Батшева“, чийто основен език на движенията се нарича „гага“ и се изучава в хореографските академии по света, и този път са се опитали да увлекат публиката в необичайно сценично приключение. Всяка от частите на представлението е сякаш „сама за себе си“, за обединението им е важен зрителския поглед и отношение. Докато в първата част „Декаданс“ балетните артисти влизат един след друг на сцената, стъпките и движенията са общи за всички. Проблемът е в интерпретацията. Оказва се, че дори общ балетен текст може да има толкова различни изказа, че всеки да е хем уникален, хем самотен сред множеството. Във втория танц „Последната работа“ зрителят „попада“ в зала за фитнес. Там всеки се упражнява посвоему, но в един момент страничният взор, какъвто е този на зрителя, забелязва,че всичко е в необикновен ансамбъл от иначе самотни и различни движения.
В балета „Батшева“ публиката е едно от главните действащи лица, от нейния поглед зависи спектакъла и той едновременно е различен за всеки зрител. Идеята на историята, разказана чрез танц, е свързана в организацията на ритъма, динамиката, традициите и много зависи от интерпретацията, която танцьорите дават на хореографията. За зрителите те са по-ясни от намеренията на хореографа. И точно от интерпретацията зависи вълнението на зрителя. В моя балет няма само една идея. Дори и най-интересната идея на света не заслужава заради нея да се прави балет. Това, което предлагам на зрителите, е публиката да е наблюдател на различни равнища, да е част от спектакъла, представи своята най-нова постановка хореографът на танцовата трупа Оад Наарин, създател на балетния език „гага“.
С този спектакъл започва зимният фестивал в прочутия израелски център за танц „Сузан Делал“. Езикът „гага“, който хореографът и танцьорите развиха в продължение на дълги години, има своя „лаборатория“. Движението е необятно и всеки път открояваме нови негови измерения и активизираме нови нюанси. Така този език се развива и ни помага да изграждаме нашите балетни спектакли. Но това е и инструментариум, който обогатява ежедневието на зрителите. Насочва ги как още по-рационално могат да използват възможностите на човешкото тяло в ежедневието. Има понятия и изрази в балетния език, който ние,в различни спектакли,сме внушили на всички, които се интересуват от танцовия език „гага“, но все още нямаме речник. Мисля, че танците ни могат да бъдат разбрани навсякъде по света, но при едно условие -реакциите на зрителите зависят от тяхната подготовка, от традициите на съответната държава, та дори от залата, където играем и от актуалните събития вън от нея. В същото време ние сме „полиглоти“ и не говорим само „гага“, но използваме инструментариума на класическия балет. Това не е в конфликт нито с ежедневните движения на всеки човек, например разходка край морето, нито с всички останали танци и движения, сподели Гили Навот - художествената ръководителка на трупата.
В Софийската опера и балет утре - 29.11, предстои премиерата на спектакъла "Адриана Лекуврьор" от Франческо Чилея. Постановката се посвещава на две оперни прими – Александрина Милчева и Райна Кабаиванска. Режисьор на спектакъла е Юлия Кръстева , която сподели пред БНР, че посланието, отправено чрез творбата е за вечността и силата на..
Българската композиторка Юлия Ценова беше почетена с два камерни концерта в Швейцария на 22 и 23 ноември - в градовете Сион и Ню Шател. И двете събития бяха изцяло с музика на авторката, която напусна този свят през 2010 г. Юлия Ценова беше ярка личност - пианист, композитор, професор в Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в..
Спонтанна импровизация върху музикална графика или строга интерпретация на записан с ноти музикален текст – това са границите, в които се движи музиката, която ще прозвучи в петото издание на фестивала „ТрансAрт“ на „Ориндж фактори“. Трите събития са на 26, 27 и 29 ноември в различни културни пространства в София: залата на Националната музикална..
Днес - 26.11, се навършват 115 години от рождението на писателя Йожен Йонеско. Той е ненадминат представител на "театъра на абсурда". "След Втората световна война живеем във все по-атеистични времена. Обществото се потапя в една хедонистична среда. Театърът на абсурда отчита това. С него се занимава и драматургията на Йожен Йонеско", разказа..
Интересът на американския писател Грегъри Магуайър към света на "Магьосникът от Оз" се появява в детските му години. Спомня си с носталгия моментите, в които е гледал, заедно със семейството си, класиката от 1939 по романа на Лиман Франк Баум. Признава, че започва да си създава свои истории в тази вселена още след финалните надписи на..
Росен Димитров е родом от Казанлък.Немска езикова гимназия завършва в Бургас, Висше военно училище в Шумен. По образование машинен инженер, по призвание - писател. Живее, твори и работи в Германия. Но широкият му дух не го оставя на мира и той задълбава в една трилогия - фентъзи: " Момичето от моите мечти", "Силата в теб", " Легендата..
В седмото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Пренасяме ви в атмосферата на международния оперен конкурс “Николай Гяуров“ в Модена в разговор с един от членовете на журито – директорката на Варненската опера Даниела Димова - Специален гост: оперната..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
В Плевен откриват Празника на пчелните продукти. Пчелари от областта ще предложат в специалните шатри пред зала "Катя Попова" мед, пчелни продукти,..
В посолството на България в Лондон професор Бетани Хюз представи откъси от новата си серия по BBC - Wonders of Bulgaria – "Съкровищата на България"...