На 6-и май завесата на Миланската Скала тържествено се вдигна за премиерата на операта „Дон Жуан“ на Моцарт. Имах удоволствието да присъствам на вълнуващ спектакъл, който отбеляза четири музикални дебюта!
За първи път на миланска сцена дирижира музикалният директор на Парижкия оркестър Пааво Ярви. Обявен за музикално лице на 2016 г. и носител на две награди “Грами”, естонският маестро ни възхити със своята енергия и прецизност в изпълнението. Както при откриването на сезон 2011/2012 г., и този път режисурата на спектакъла беше поверена на Робърт Карсън. Всяка продукция на канадския режисьор прилича на ревю на Джорджо Армани, в което интелект, ирония и елегантност се редуват като модели в колекция, коментира италианската преса. Висока оценка за модерния поглед на Карсън – огледала, завеси и чувство за динамика на сцената. Отсъстваха и критики към вече утвърдените в Ла Скала Майкъл Ливайн и Бригите Райфенстул и техния избор на сценография и костюми.
В ролята на Дон Жуан проследихме дебюта на сцената на миланския театър на считания за един от най-елегантните баритони в музикалния свят – Томас Хемпсън. Независимо от отделни неточности, американският талант ни очарова със силно сценично присъствие и артистичност. Бях изключително напрегнат! Всички добре знаем колко взискателна и същевременно подготвена е публиката на Миланската Скала, споделя Хемпсън. И още един дебют – Хана Елизабет Мюлер беше в ролята на Донна Анна. След силни музикални сезони в Щатсопер в Мюнхен и в Метрополитън, Мюлер се отличи с ясна дикция в изпълнението. Липсата на очаквания драматизъм не успя да засенчи изявата на един от изгряващите тенори в опери на Моцарт – Бернард Рихтер, който бе Дон Отавио. Започнал кариера на актьор с паралелно обучение на пеене във Варшава и Дрезден, Томаш Конечни перфектно изпълни ролята на Командора. Заслужени аплодисменти и за дебюта в Миланската Скала на Анет Фрич, която беше Донна Елвира. Към великолепната изява в ролята на Графинята в “Сватбата на Фигаро” на Фестивала в Залцбург през 2016 г., немският сопран добави още една силна интерпретация и заслужи овациите на присъствашите в залата. Аплодисменти и за зетя на Дон Жуан – Лепорело! Така италианските медии се обърнаха към един от най-ценените бас-баритони – Лука Пизарони, който не в операта, но в живота е женен за дъщерята на Томас Хемпсън. Обичаният италиански изпълнител ни въодушеви със своя мощен глас и перфектна дикция. След силни участия в Ла Скала с “Бохеми” и “Любовен еликсир” през 2015 г., Матия Оливиери бе един великолeпен Мазето, а в ролята на Церлина имахме удоволствието да видим сопрана Джулия Семенцато.
Премиерата на "Дон Жуан" беше един спектакъл, който дълго ще се помни от ценителите на оперната музика, така, както се помнят имената на българските таланти, блеснали в шедьовъра на Моцарт на световната музикална сцена – Анна Томова-Синтова, Аленсандрина Пендачанска и незабравимия Николай Гяуров.
Тази вечер е последното събитие от поредицата "Българска музика" на Симфоничния оркестър на БНР. Главен диригент е Константин Илиевски. В Първо студио на Националното радио ще прозвучат три концерта на композиторката проф. Борислава Танева. Те са в жанра "Кончерто пиколо". Идеята на авторката е да създаде инструментална форма, подходяща за..
25-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“ е посветено на 100-годишнината от рождението на великия български тенор Никола Николов. В него са включени изказвания на слушатели, споделени на редакционния телефон, част от слушателски писма, изпратени на електронната поща, и..
За почти 80-годишната история на Израелската опера за пръв път е поставена “Отело“ на Джузепе Верди. На традиционната лекция преди спектакъла драматургът на операта даде задача на слушателите си да открият какво прави тази творба предтеча на веризма. Според него тя се отличава коренно от предишните опери на Верди и отваря вратите на любимия му..
Мартенският афиш на Миланската Скала зарадва любителите на оперното изкуство с шедьовъра на Джакомо Пучини “Тоска”. На 15 март завесата на театъра тържествено се вдигна за спектакъла, открил сезон 2019/2020 г. За пореден път режисьорът Давиде Ливермор не разочарова публиката със своята зрелищна продукция, а изключителният музикален състав и..
Галерия "Доза" представя изложбата на Станислав Беловски "Къщата на залязващото слънце". Произведенията в нея не пресъздават миналото, а го разместват – като монтаж, който поражда напрежение между образите, вместо да ги фиксира в носталгичен ред. Те задават посока на тръгване "навътре" – към личното, към спомена. Изградени са така, сякаш кадрират..
Драматичният театър в Ловеч ще представи премиерата на моноспектакъла "Последният танц на Нижински". Пиесата на Норман Алън се поставя за първи път в България. Режисьор и актьор на моноспектакъла е Георги Грозев. Правата за постановката са закупени от Холивуд. Вацлав Нижински е легендарен руски и френски балетист и балетмайстор. Той е о..
Месец март ще остане паметен с първото гостуване у нас на оперната мегазвезда Анна Нетребко . Гледали сме на големия екран оперни продукции с нея – преки прожекции и филмирани спектакли, най-напред в НДК, след това в Cinema Cityв кино сезоните на Метрополитън, в кината Арена – в кино сезоните на Кралския балет и опера в Лондон “Ковънт Гардън“,..
От гледна точка на турбулентността, която може да предизвика в самата Европейска прокуратура , казусът с Теодора Георгиева е безпрецедентен. Става..
Не един, а два завода за барут са нужни на България, за да се намали рискът, сподели Емилиян Гебрев, дългогодишен производител на оръжие, в..
Няма вариант в пощите да се продава каквото и да било! Това заяви пред БНР Пламен Дончев, председател на федерация "Съобщения" към КТ "Подкрепа",..