В оперната вечер на програма „Христо Ботев” ви предлагаме запис (от 24 януари 2015 г.) на „Чужденката" в Theater an der Wien, Виена.
Действащи лица и изпълнители:
Алаиде (чужденка) - Марлис Петерсен, сопран
Артур, граф на Равенстел - Норман Райнхард, тенор
Барон Валдебург, таен барт на Алаиде - Франко Васало, баритон
Изолета, годеница на Артур - Тереза Кролталер, мецосопран
Осбург, довереник на Артур - Владимир Дмитрюк, тенор
Сеньор ди Монтолино, баща на Изалета - Мартин Шнел, бас/Стефан Черни, бас
Хор „Арнолд Шьонберг" с диригент Ервин Ортнер
Виенски радиосимфоничен оркестър, диригент Паоло Аривабене.
Марлис Петерсен - родена е през 1968 г. в Тутлинген, Германия. Печели шест важни клавирни конкурса преди да постъпи в консерваторията в Щутгард. Там учи музикална педагогика, флейта и танц, както и пеене. Оперният й дебют е в Нюрнберг като Енхенот „Вълшебният стрелец” на Вебер, което й осигурява договор с немската опера в Рейн. Там пее предимно в опери на Волфганг Амадеус Моцарт и Рихард Щраус. На 6 септември 2007 изпълнява партията на Афродита в световната премиера на операта „Федра” наХанс Вернер Хенце в Берлинската държавна опера. Другата голяма световна премиера, която тя осъществява е през май 2008 в „Земперопер”, Дрезден - Мария от „Голямата магия” наМанфред Тройан. През 2010 г. Във Виенската държавна опера тя е Медея в премиерата на операта „Медея” на Ариберт Райнман. Изключително впечатление прави изпълнението й на партията на Офелия в „Хамлет” на Тома на сцената на Метрополитън опера, роля подготвена само за четири дни.
Марлис Петерсен гостува във Виена, Залцбург, Мюнхен, Лондон, Париж, Женева и Монте Карло. Високо се оценяват и изпълненията й в творби на Бах дирижирани от Тон Коопман и Хелмут Рилинг. Заедно с пианиста Йендрик Спрингер изнася песенни рецитали. Участвала е в записите на „Месия” на Хендел, „Годишните времена” на Хайдн, Меса в си минор на Бах, „Орландо Паладино” на Хайдн, „Верният пастир” на Моцарт.
Американският тенор Норман Райхард е бил водещ солист на операта в Лайпциг през 2009 г. Там е пял в „Дон Жуан”, „Вълшебната флейта”, „Така правят всички жени”, „Турчинът в Италия”, „Алчеста”, „Севилският бръснар”, „Евгений Онегин”. Учил е в оперното студио в Хюстън и там е пял в „Беатриче и Бенедикт” и „Сън в лятна нощ”. През 20010 пее в операта в Базел във „Великата херцогиня на Геролдщайн” с Ане Софи фон Отер. Пак там е канен и за постановки на „Манон” и „Катя Кабанова”.
Високо се оценяват изпълненията му в „Травиата” в Лил, „Похожденията на безпътника” в Лайпциг и „Евгений Онегин” на фестивала в Брегенц.
Франко Васало - италиански баритон роден на 1 август 1969 г. в Милано. Първите му професионални изяви са на концертния подиум в родния му град. Сценичният му дебют е в театъра в Новара като Давид от „Приятелят Фриц” на Маскани и Белкоре от „Любовен еликсир” на Доницети. Следва Форд от „Фалстаф” във Верона съвместно с Ренато Брузон в главната роля. Все през тази 1997 г., но вече във Венеция той прави и своя първи Фигаро, и пак през тази година представя своя първи Шарплес в „Мадам Бътерфлай” на Арена ди Верона с Райна Кабаиванска. На следващата година Васало се връща отново във Венеция, за да участва в „Крадливата сврака”, а през 2000 прави и дебюта си в „Сватбата на Фигаро”.
През 2000 г. започва и международната му кариера - от Виена с Енрико от „Лучия ди Ламермур” и с Едита Груберова, след това Цюрих - „Дон Карлос”, Париж и Билбао със „Сицилианска вечерня”.
След тези успешни участия и ласкавите отзиви кариерата му се развива с нови роли и на нови сцени - 2002 дебют в Миланската скала с Фигаро на Росини, и пак с тази партия гостува във Филаделфия, и на сцената на Метрополитън опера, Ню Йорк. В МЕТ ще бъде и по-късно за спектаклите на „Пуритани” с Анна Нетребко и Грегъри Кунде, както и за „Любовен еликсир” с Анжела Георгиу и Масимо Джордано, „Атила” с Виолета Урмана и Самюел Рейми.
Следващите години вече е в Берлин за „Пуритани”, във Виена за „Фаворитката”, в Триест за „Травиата” и „Ернани”, и във Верона на Арената за „Травиата”, „Севилският бръснар” и „Аида”. През 2007 дебютира в Ковънт Гардън, Лондон.
Още от все по-разширяващия се репертоар на Франко Васало: „Отело” - Яго, „Андре Шение” - Жерар, Набуко.
Гостувал е и в България.
Съдържание на операта „Чужденката”
събота, 18 април от 20.00 часа
Стотици населени места са на воден режим. Потърпевши са около 200 хил. души към момента. В някои села имат вода по 2-3 часа на 5 дни. Най-тежка е..
Увеличиха се възможностите на президента да действа като партиен лидер . Това заяви пред БНР Ренета Инджова, бивш служебен премиер. Силви Кирилов..
Част от партиите интуитивно или инстинктивно да искат нови избори заради възможността ако Пеевски продължи да расте, санитарният кордон около..