Месец юни отбеляза завръщането в Ла Скала на едно от най-обичаните произведения на Моцарт – операта „Така правят всички жени“. Имаше безкрайно дълги опашки за билети, елитни гости, както и любопитни туристи с единствена цел - място в залата за дългоочакваната премиера под диригентството на знаменития маестро Даниел Баренбойм. За съжаление хладните аплодисменти и отсъствието на викове „Браво!“ след края на спектакъла бяха доказателство за неуспеха на миланска сцена на новата продукция, базирана на спектакъла от Фестивала в Залцбург.
Този път положителна беше оценката за постановката на режисьора Клаус Гут и модерната сценография на Кристиян Шмит, като отделни критики в залата събуди изборът на костюми на Анна Софи Тума. Неубедително беше представянето на певците. Осезателно се чувстваше липса на вокална сила и сценично присъствие в изпълнението на шведските оперни певци Мария Бенгщон /в ролята на Фиордилиджи/ и Катя Драгоевич /Дорабела/. Не блесна с изявата си и баритонът Адам Плачетка /Гулиелмо/. В трепетно очакване публиката в Ла Скала проследи изпълнението на световноизвестния мексикански тенор Роландо Виясон, но и неговата изява в ролята на Ферандо беше определена от италианската преса като неубедителна.
Дни преди премиератa беше представен компактдиск с уникален запис на операта „Така правят всички жени” от 27-и януари 1956-а г., когато по случай 200- годишнината от рождението на Моцарт се е състоял дебютът на Миланска сцена на диригента Гуидо Кантели или “дарованието”, както е наричан от маестро Артуро Тосканини. През ноември 1956-а г. Кантели е поканен като музикален директор на Миланската Скала, предстои му многообещаваща кариера, но само седмица по-късно на 36-годишна възраст загива в самолетна катастрофа във Франция.
Тази вечер е последното събитие от поредицата "Българска музика" на Симфоничния оркестър на БНР. Главен диригент е Константин Илиевски. В Първо студио на Националното радио ще прозвучат три концерта на композиторката проф. Борислава Танева. Те са в жанра "Кончерто пиколо". Идеята на авторката е да създаде инструментална форма, подходяща за..
25-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“ е посветено на 100-годишнината от рождението на великия български тенор Никола Николов. В него са включени изказвания на слушатели, споделени на редакционния телефон, част от слушателски писма, изпратени на електронната поща, и..
За почти 80-годишната история на Израелската опера за пръв път е поставена “Отело“ на Джузепе Верди. На традиционната лекция преди спектакъла драматургът на операта даде задача на слушателите си да открият какво прави тази творба предтеча на веризма. Според него тя се отличава коренно от предишните опери на Верди и отваря вратите на любимия му..
Мартенският афиш на Миланската Скала зарадва любителите на оперното изкуство с шедьовъра на Джакомо Пучини “Тоска”. На 15 март завесата на театъра тържествено се вдигна за спектакъла, открил сезон 2019/2020 г. За пореден път режисьорът Давиде Ливермор не разочарова публиката със своята зрелищна продукция, а изключителният музикален състав и..
Галерия "Доза" представя изложбата на Станислав Беловски "Къщата на залязващото слънце". Произведенията в нея не пресъздават миналото, а го разместват – като монтаж, който поражда напрежение между образите, вместо да ги фиксира в носталгичен ред. Те задават посока на тръгване "навътре" – към личното, към спомена. Изградени са така, сякаш кадрират..
Драматичният театър в Ловеч ще представи премиерата на моноспектакъла "Последният танц на Нижински". Пиесата на Норман Алън се поставя за първи път в България. Режисьор и актьор на моноспектакъла е Георги Грозев. Правата за постановката са закупени от Холивуд. Вацлав Нижински е легендарен руски и френски балетист и балетмайстор. Той е о..
Месец март ще остане паметен с първото гостуване у нас на оперната мегазвезда Анна Нетребко . Гледали сме на големия екран оперни продукции с нея – преки прожекции и филмирани спектакли, най-напред в НДК, след това в Cinema Cityв кино сезоните на Метрополитън, в кината Арена – в кино сезоните на Кралския балет и опера в Лондон “Ковънт Гардън“,..
От гледна точка на турбулентността, която може да предизвика в самата Европейска прокуратура , казусът с Теодора Георгиева е безпрецедентен. Става..
Не един, а два завода за барут са нужни на България, за да се намали рискът, сподели Емилиян Гебрев, дългогодишен производител на оръжие, в..
Няма вариант в пощите да се продава каквото и да било! Това заяви пред БНР Пламен Дончев, председател на федерация "Съобщения" към КТ "Подкрепа",..